Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Ont i smalbenen (Benhinnorna?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 502895" data-attributes="member: 56758"><p>Jag blir lite rädd när jag läser om alla som inte vet att muskeln på framsidan av benet finns. Den kallas fotböjaren och är minst lika viktig som vadmuskeln efter som den är dess antagonist. Om man inte tränar antagonisten till muskler lika mycket som själva muskeln man vill träna ökar ofta risken för skador. Benhinnor är ett stort problem som ofta kan bli mer eller mindre kroniskt om man inte är försiktig med det. Vila är viktigt samt att träna upp muskler och sådant runt om kring. Om man håller på med löpträning och liknande har jag läst och hört att man ska undvika hårt underlag som tex asfalt. Lösningar har ju nämnts i massor men ordentlig vila och uppbyggnad känns lite bortglömt så därför tipsar jag om det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 502895, member: 56758"] Jag blir lite rädd när jag läser om alla som inte vet att muskeln på framsidan av benet finns. Den kallas fotböjaren och är minst lika viktig som vadmuskeln efter som den är dess antagonist. Om man inte tränar antagonisten till muskler lika mycket som själva muskeln man vill träna ökar ofta risken för skador. Benhinnor är ett stort problem som ofta kan bli mer eller mindre kroniskt om man inte är försiktig med det. Vila är viktigt samt att träna upp muskler och sådant runt om kring. Om man håller på med löpträning och liknande har jag läst och hört att man ska undvika hårt underlag som tex asfalt. Lösningar har ju nämnts i massor men ordentlig vila och uppbyggnad känns lite bortglömt så därför tipsar jag om det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Ont i smalbenen (Benhinnorna?)
Tillbaka
Topp