Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ont i smalbenen!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 16680" data-attributes="member: 20139"><p>Jag förstår dig! Har själv ett stort problem med sk benhinneinflammation som du förmodligen har. Det är fruktansvärt jobbigt och många tror att det inte finns nån lösning men det finns det! Här följer några råd, har själv testat dom och dom funkar!</p><p></p><p>När jag hade som mest ont gick jag till en läkare och hon sa att man ska sätta sig i duschen (sätt dig på en stol med bara smalbenen i duschen) och dra sedan på det iskallaste iskallast som går på din dusch. Dett är plågsamt men hjälper...duscha smalbenen med detta helvetesvatten i 20 minuter och bit ihop (du vill väl inte att nån ser dig grina) efter en 5-6 minuter har dina ben domnat bort och då e det bara att koppla av med en tidning (gärna av skidslaget) framför sig.</p><p>Kombinera gärna detta med tablettätning, typ voltarene, alvedon el. likn. </p><p>En mera kärringartad version är att ha påsar med krossad is eller snö på smalbena när man sitter o glor på tv men det hjälper inte lika bra...</p><p></p><p>Om inte detta hjälper, så e det bara att gå till en doktor och bestämma tid för en operation...</p><p></p><p>ont ska med ont förgås//jacob</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 16680, member: 20139"] Jag förstår dig! Har själv ett stort problem med sk benhinneinflammation som du förmodligen har. Det är fruktansvärt jobbigt och många tror att det inte finns nån lösning men det finns det! Här följer några råd, har själv testat dom och dom funkar! När jag hade som mest ont gick jag till en läkare och hon sa att man ska sätta sig i duschen (sätt dig på en stol med bara smalbenen i duschen) och dra sedan på det iskallaste iskallast som går på din dusch. Dett är plågsamt men hjälper...duscha smalbenen med detta helvetesvatten i 20 minuter och bit ihop (du vill väl inte att nån ser dig grina) efter en 5-6 minuter har dina ben domnat bort och då e det bara att koppla av med en tidning (gärna av skidslaget) framför sig. Kombinera gärna detta med tablettätning, typ voltarene, alvedon el. likn. En mera kärringartad version är att ha påsar med krossad is eller snö på smalbena när man sitter o glor på tv men det hjälper inte lika bra... Om inte detta hjälper, så e det bara att gå till en doktor och bestämma tid för en operation... ont ska med ont förgås//jacob [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ont i smalbenen!!!
Tillbaka
Topp