Ont i vänster på höger sida och nedanför knät

• Trådstartare Trådstartare Annsofie26
  • Start datum Start datum
A

Annsofie26

Guest
Hej för två år sen halka jag och slog i knät.blev en hård smäll mot knät. Blev ett jack där smällen kom. Fick ont i det efteråt. Var till läkare och sjukgymnast. Men inte bra än. Får ont och det låser sig. Var till läkare idag igen men han hitta inge gjorde ont när han drog vid korsbandet. Vet inte vad jag ska göra eftersom jag har ont och fick igen hjälp. Vart ska man vända sig till och få bättre hjälp?

Senast ändrad:
På vilket sätt drog han vid korsbandet?

Vad sa läkaren?

Vad fick du för råd?

//jens

Han drog neråt gjorde han. Inga råd alls. Mer en att träna knät med övingar.

Senast ändrad:
snej sa:
//jens
På vilket sätt drog han vid vilket korsband?
Ja, det finns två i ett knä.
Du kan omöjligt få hjälp med dina problem via ett forum på nätet.
Vården är det som gäller.
Tyvärr kan det vara svårt för en kvinna att inte bli särbehandlad av läkarjävlarna och kategoriserad som "gnällkärring" och därmed avvisad utan hjälp då alltför många läkare valt yrket pga de höga lönerna, inte för att de ville viga sitt liv åt att hjälpa sjuka människor.
Ta med pojkvän, kräv både röntgen och magnetkamera och ställ in dig på att även om man hittar både stressfrakturer och trasiga menisker så är rehab oftast det överlägset bästa alternativet även om det för patientens skull inte räcker med att få ett rehabprogram i handen.
Tyvärr måste man sen disciplinerat genomföra sin rehab med allt vad det innebär av kost, vila och träning för att det skall fungera.

lycka till.
/r

Det främre drog han i. Nej det vet jag. Ska försöka få tag på sjukgymnast. Och se vad dom säger. Just nu har jag väldigt ont.

Senast ändrad:
rabbit sa:
snej sa:
//jens
På vilket sätt drog han vid vilket korsband?
Ja, det finns två i ett knä.
Du kan omöjligt få hjälp med dina problem via ett forum på nätet.
Vården är det som gäller.
Tyvärr kan det vara svårt för en kvinna att inte bli särbehandlad av läkarjävlarna och kategoriserad som "gnällkärring" och därmed avvisad utan hjälp då alltför många läkare valt yrket pga de höga lönerna, inte för att de ville viga sitt liv åt att hjälpa sjuka människor.
Ta med pojkvän, kräv både röntgen och magnetkamera och ställ in dig på att även om man hittar både stressfrakturer och trasiga menisker så är rehab oftast det överlägset bästa alternativet även om det för patientens skull inte räcker med att få ett rehabprogram i handen.
Tyvärr måste man sen disciplinerat genomföra sin rehab med allt vad det innebär av kost, vila och träning för att det skall fungera.

lycka till.
/r
Heh,

väl medveten om anatomin så handlade min fråga mest om hur svårt det är att faktiskt dra vid själva korsbandet, oavsett vilket eftersom de sitter inne i knät. Gissningsvis var det drag- och skjutlåda som genomfördes och gissningsvis gav det heller inte ngt positivt utslag. Som tidigare påpekat så kan du omöjligt få hjälp via ett forum, även om vi säkerligen är några med olika typer av medicinsk utbildning här på forumet.

Tycker det är en lite märklig tanke att du ska behöva ha med dig pojkvän för att få vettig hjälp. Jag tror mer om att det gäller att vända sig till rätt vårdgivare.

Var har du sökt läkarhjälp? Vårdcentralen är kanske inte bästa tipset om det nu är det du gjort. De är allmänläkare och du ska ha väldigt mkt tur för att träffa ngn som är duktig på detta problem. Bättre isf att gå till vettig sjukgymnast som har kontakter och kan få till en MR vid behov. Du kommer sannolikt behöva rehabträna och då kan det vara lika bra att ha tagit en kontakt med sjukgymnast från början.

Slutligen så är det väl ändå att ta i och säga att han inte gjorde någonting. Han verkar ju ha undersökt dig och du har fått träningsövningar?

//jens

Han klämde och kände vid sidan av knät och nedanför. Och när han rörde nedanför knät där korsbandet är eller hur man säger så gjorde ont i vänster knä. Jag har skrivit till sjukgymnast som tid så ska vända mig dit. Jag var på vårdcentralen hos en läkare. Men kommer gå till sjukgymnasten. Jag kräver ingen hjälp av er. Utan tips och råd mest.

@snej

Jag ber om ursäkt för mitt klantiga citerande.
Jag borde givetvis i svaret citerat hennes ursprungliga text som refererade "korsbandet" i singular.
Jag menade inte på något sätt att implicera dig som okunnig.

/r

Det är lungt. Jag är dålig på att förklara. Men han drog nedanför knät iallafall för att kolla hur det var med korsbandet och då gjorde det ont. Ska invänta svar från sjukgymnast. Har skrivit till dom via mina vård kontakter.

rabbit sa:
@snej

Jag ber om ursäkt för mitt klantiga citerande.
Jag borde givetvis i svaret citerat hennes ursprungliga text som refererade "korsbandet" i singular.
Jag menade inte på något sätt att implicera dig som okunnig.

/r
:) lite okunnig är jag ändå och anade ändå att det var precis så som du skriver nu. Det har ändå varit en rolig följetång det här även om den gamla tråden nu är borttagen.

Tilll OP, känn lugnet ett tag nu och invänta kontakt med sjg. Är du osäker på vad som gjorts där så tjoar du till i tråden igen så ska vi se vad vi kan vara behjälpliga med. Till dess, ha en trevlig helg.

Okej. Det kan nog ta ett tag innan jag får svar och tid av sjukgymnast eller ortopeden. Men ha en bra helg.

När jag gick ner för en backe förut så fick jag jätte ont nedanför knät. Kändes som det blev nåt just där.

Tillbaka
Topp