Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mumak" data-source="post: 154971" data-attributes="member: 29343"><p>kanke borde nämt d å lite annat oxå, men d e inte benhinnorna. har även haft problem med dom, men detta är </p><p>något annat. som jag försökt berätta e d muskeln(d sitter i alla fall en muskel där) på utsidan av smalbenet jag </p><p>har ont i. om man får ont i benhinnorna e d ju mer i mitten, framåt på samlbenen. har nästan inte hoppat </p><p>någonting pga att detta påfrästar benhinnorna(om man landar lite fel), va d gäller luta sig bakat kan vi glömma </p><p>även d....men som sagt detta är något annat inte benhinnorna. benhinne problemet löste jag med att sätta dit </p><p>lite neopren på insidan av plösen samt att jag bytte ut karborrespännet längst upp mot ett spänne dom här kallar </p><p>booster. ett spänne som man kan spänna riiktigt hårt kort förklarat, detta för att inte d ska finnas något glapp </p><p>mellan ben å pjäxa, bosstern e även utformad så att fläxet blir lite annorlunda. detta ingrepp gjorde jag hos </p><p>surefoot, en renodlad pjäxaäffär här i whistler.smärtan i benhinnorna försvann men jag har nu tagit bort dessa </p><p>booster då jag trodde att d va dom som orakade den nya smärtan.trodde detta då jag inte hade denna smärta </p><p>innan jag satte dit booster spännena å för att d onda upstår precis under detta spänne. men jag hade fel då </p><p>smärtan nu kommit tillbaka efter drygt en vecka. kan tillägga att efter att jag tagit bort bosstern å satt tillbaka </p><p>orginal spännet vilade jag i 1 vecka. efter detta hade jag inte ont, men som sagt kom d tillbaka efter ca 1 </p><p>vecka. jag tror ändå d onda bla kommer av att pjäxorna hela tiden trycker en aning på muskeln. </p><p></p><p>benskydd kanke kunde hjälpa om dom täcker d området jag har ont på? men annars, nådon som har något </p><p>förslag då detta inte e benhinnorna??</p><p></p><p>daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mumak, post: 154971, member: 29343"] kanke borde nämt d å lite annat oxå, men d e inte benhinnorna. har även haft problem med dom, men detta är något annat. som jag försökt berätta e d muskeln(d sitter i alla fall en muskel där) på utsidan av smalbenet jag har ont i. om man får ont i benhinnorna e d ju mer i mitten, framåt på samlbenen. har nästan inte hoppat någonting pga att detta påfrästar benhinnorna(om man landar lite fel), va d gäller luta sig bakat kan vi glömma även d....men som sagt detta är något annat inte benhinnorna. benhinne problemet löste jag med att sätta dit lite neopren på insidan av plösen samt att jag bytte ut karborrespännet längst upp mot ett spänne dom här kallar booster. ett spänne som man kan spänna riiktigt hårt kort förklarat, detta för att inte d ska finnas något glapp mellan ben å pjäxa, bosstern e även utformad så att fläxet blir lite annorlunda. detta ingrepp gjorde jag hos surefoot, en renodlad pjäxaäffär här i whistler.smärtan i benhinnorna försvann men jag har nu tagit bort dessa booster då jag trodde att d va dom som orakade den nya smärtan.trodde detta då jag inte hade denna smärta innan jag satte dit booster spännena å för att d onda upstår precis under detta spänne. men jag hade fel då smärtan nu kommit tillbaka efter drygt en vecka. kan tillägga att efter att jag tagit bort bosstern å satt tillbaka orginal spännet vilade jag i 1 vecka. efter detta hade jag inte ont, men som sagt kom d tillbaka efter ca 1 vecka. jag tror ändå d onda bla kommer av att pjäxorna hela tiden trycker en aning på muskeln. benskydd kanke kunde hjälpa om dom täcker d området jag har ont på? men annars, nådon som har något förslag då detta inte e benhinnorna?? daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Tillbaka
Topp