Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 154980" data-attributes="member: 12152"><p>Mumak> Jag förstår vad du menar nu tror jag. Det skyddet jag talar om har jag testat både för smärta på baksidan av smalbenet av den typ jag försökte beskriva ovan, dvs strax ovanför hälgreppet i pjäxan och för problem på främre utsidan av benet. Det avlastar hela underbenet och det kan nog fungera även för dina problem. Det är definitivt värt att testa tycker jag. För min del gjorde det verkligen underverk och har varit det enda som har fungerat. </p><p></p><p>Jag tror ändå att problemen du har är någon form av inflammation, utan att vara alls skolad i ämnet. </p><p></p><p>Kolla den här länken <a href="http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm" target="_blank">http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm</a> och skrolla ner en bit till just benhinneinflammation. Som jag tolkar din beskrivning så borde den där bilden stämma ganska bra. </p><p></p><p>Jag har haft problem med benhinneinflammationsliknande smärtor på minst fyra olika ställen på det enskilda smalbenet, lite beroende på vad som orsakar det. Löpning på hårt underlag, marsch med lädersulade paraddojjor i lumpen, skidåkning mm har vid olika tidpunkter resulterat i ont i antingen höger eller vänster sida bak eller höger eller vänster sida fram. Jag har också haft allt på samma gång vid några tillfällen. Om det är just benhinneinflammation vet jag inte, men ont gör det definitivt var det än sitter. Värken har varit av precis samma typ, fast på olika ställen. Jag vet inte riktigt vad benhinnor egentligen är och framförallt inte vad dom har för funktion, men det finns nog flera sådana i underbenet. Jag har för mig att jag någongång har hört en förklaring som sa att benhinnorna är en hinna som ligger mellan benet och muskeln. I så fall borde det ju finnas gott om sådana i underbenet (och i resten av kroppen också för den delen). Det kanske finns någon som har koll på saken som kan dra en kort anatomisk förklaring?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 154980, member: 12152"] Mumak> Jag förstår vad du menar nu tror jag. Det skyddet jag talar om har jag testat både för smärta på baksidan av smalbenet av den typ jag försökte beskriva ovan, dvs strax ovanför hälgreppet i pjäxan och för problem på främre utsidan av benet. Det avlastar hela underbenet och det kan nog fungera även för dina problem. Det är definitivt värt att testa tycker jag. För min del gjorde det verkligen underverk och har varit det enda som har fungerat. Jag tror ändå att problemen du har är någon form av inflammation, utan att vara alls skolad i ämnet. Kolla den här länken [URL]http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm[/URL] och skrolla ner en bit till just benhinneinflammation. Som jag tolkar din beskrivning så borde den där bilden stämma ganska bra. Jag har haft problem med benhinneinflammationsliknande smärtor på minst fyra olika ställen på det enskilda smalbenet, lite beroende på vad som orsakar det. Löpning på hårt underlag, marsch med lädersulade paraddojjor i lumpen, skidåkning mm har vid olika tidpunkter resulterat i ont i antingen höger eller vänster sida bak eller höger eller vänster sida fram. Jag har också haft allt på samma gång vid några tillfällen. Om det är just benhinneinflammation vet jag inte, men ont gör det definitivt var det än sitter. Värken har varit av precis samma typ, fast på olika ställen. Jag vet inte riktigt vad benhinnor egentligen är och framförallt inte vad dom har för funktion, men det finns nog flera sådana i underbenet. Jag har för mig att jag någongång har hört en förklaring som sa att benhinnorna är en hinna som ligger mellan benet och muskeln. I så fall borde det ju finnas gott om sådana i underbenet (och i resten av kroppen också för den delen). Det kanske finns någon som har koll på saken som kan dra en kort anatomisk förklaring? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Tillbaka
Topp