Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zodah" data-source="post: 154981" data-attributes="member: 48783"><p>MnO har helt rätt. Benhinneinflammation kan, teoretiskt sett, uppkomma överallt där en "hinna" finns mellan ben och muskel. Den anatomiska förklaringen på ett mer vetenskapligt sätt lämnar jag över till ngn annan. Inflammationen kan i vart fall uppkomma pga flera olika orsaker där överansträngning är en. Andra orsaker kan vara felaktiga skor, felaktig fotställning, andra anatomiska problem i tex knä eller höft mm. </p><p></p><p>Jag har själv haft behinneinflammation precis där du beskriver pga felaktiga löparskor. Det tog 3 månader att helt bli av med problemet. Lösningen för mig var Voltaren (receptbelagt) i kombination med vila. Möjligen kan man komma till rätta med problemet snabbare om man är uppmärksam på kroppens signaler och vilar istället för att ignorera att det gör ont (vilket jag gjorde i några veckor).</p><p></p><p>I de allra flesta fall räcker det med vila för att komma till rätta med det onda. Många blir hjälpta av inflammationsdämpande medicin (ex voltaren). Läkemedlet behandlar dock bara symptomen inte felet.</p><p></p><p>Finns några trådar om detta i forumet och en hel del på nätet (se bla MnO:s länk)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zodah, post: 154981, member: 48783"] MnO har helt rätt. Benhinneinflammation kan, teoretiskt sett, uppkomma överallt där en "hinna" finns mellan ben och muskel. Den anatomiska förklaringen på ett mer vetenskapligt sätt lämnar jag över till ngn annan. Inflammationen kan i vart fall uppkomma pga flera olika orsaker där överansträngning är en. Andra orsaker kan vara felaktiga skor, felaktig fotställning, andra anatomiska problem i tex knä eller höft mm. Jag har själv haft behinneinflammation precis där du beskriver pga felaktiga löparskor. Det tog 3 månader att helt bli av med problemet. Lösningen för mig var Voltaren (receptbelagt) i kombination med vila. Möjligen kan man komma till rätta med problemet snabbare om man är uppmärksam på kroppens signaler och vilar istället för att ignorera att det gör ont (vilket jag gjorde i några veckor). I de allra flesta fall räcker det med vila för att komma till rätta med det onda. Många blir hjälpta av inflammationsdämpande medicin (ex voltaren). Läkemedlet behandlar dock bara symptomen inte felet. Finns några trådar om detta i forumet och en hel del på nätet (se bla MnO:s länk) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
ont på utsidan av smalbenen, ej benhinnorna
Tillbaka
Topp