Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Operation Österrike, något att rekommendera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peraaa" data-source="post: 623181" data-attributes="member: 101162"><p>Nu är det så att mitt korsband har rykt och många andra saker på mitt vänstra knä är helt körda. Jag är i St Anton nu, har varit på sjukhuset tre gånger och de säger att de rekommenderar en operation om c:a 4 veckor om jag ska kunna åka skidor nästa år.</p><p></p><p>Här är mitt dilemma:</p><p>Har pratat med svenska läkare och de säger att de inte rekommenderar en operation i Österrike eftersom de kör fortfarande "för mycket med kniv". Å andra sidan säger de att här nere är de experter på just denna sortens skador. Här kommer jag även att få operationen i tid. Efter operationen skulle jag behöva rehabilitera mitt knä i 8-9 månader innan jag skulle få stå på skidor igen. Vill jag operera mig i Sverige så riskerar jag att få vänta i fyra månader på operationen och då är hela nästa skidår long gone innan jag blir frisk.</p><p></p><p>Kan tillägas är att jag jobbar här och har ett E-card.</p><p></p><p>Någon som varit med om liknande som kanske kan ge några tips?</p><p></p><p>Tack ni!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peraaa, post: 623181, member: 101162"] Nu är det så att mitt korsband har rykt och många andra saker på mitt vänstra knä är helt körda. Jag är i St Anton nu, har varit på sjukhuset tre gånger och de säger att de rekommenderar en operation om c:a 4 veckor om jag ska kunna åka skidor nästa år. Här är mitt dilemma: Har pratat med svenska läkare och de säger att de inte rekommenderar en operation i Österrike eftersom de kör fortfarande "för mycket med kniv". Å andra sidan säger de att här nere är de experter på just denna sortens skador. Här kommer jag även att få operationen i tid. Efter operationen skulle jag behöva rehabilitera mitt knä i 8-9 månader innan jag skulle få stå på skidor igen. Vill jag operera mig i Sverige så riskerar jag att få vänta i fyra månader på operationen och då är hela nästa skidår long gone innan jag blir frisk. Kan tillägas är att jag jobbar här och har ett E-card. Någon som varit med om liknande som kanske kan ge några tips? Tack ni! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Operation Österrike, något att rekommendera?
Tillbaka
Topp