Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Operation Österrike, något att rekommendera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peraaa" data-source="post: 623585" data-attributes="member: 101162"><p>Exakt vad jag tänkte Daniel! Ska man operera sitt knä någonstans så är det väl här man hittar de mest erfarna läkarna.</p><p></p><p>Dock så jag har pratat med några olika läkare i Sverige nu de har alla sagt samma sak: Operera dig INTE i Österrike. De opererar gärna här nere och då bara "med kniv" och inte samma moderna redskap som man använder i Sverige. Även något som alla läkare sagt, oberoende av varandra, är att på österrikiska sjukhus finns multiresistenta bakterier som man lätt kan få då man opereras. Får man dessa i kroppen blir man aldrig av med dem. Nu vet jag inte hur farliga dessa är eftersom de flesta länderna i världen har de på sina sjukhus (inte så vanliga i Sverige) men tydligen tillräckligt för att vartenda läkare ska påpeka det.</p><p></p><p>Men för att lyfta fram de positiva med de österrikiska sjukhusen: Jag fick magnetröntgen direkt och operation så snabbt jag kunde här nere. I Sverige är det månaders väntetid på båda delarna och då kan det vara bye bye nästa skidsäsong.</p><p></p><p>Tack för alla svar!</p><p></p><p>// Peraaa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peraaa, post: 623585, member: 101162"] Exakt vad jag tänkte Daniel! Ska man operera sitt knä någonstans så är det väl här man hittar de mest erfarna läkarna. Dock så jag har pratat med några olika läkare i Sverige nu de har alla sagt samma sak: Operera dig INTE i Österrike. De opererar gärna här nere och då bara "med kniv" och inte samma moderna redskap som man använder i Sverige. Även något som alla läkare sagt, oberoende av varandra, är att på österrikiska sjukhus finns multiresistenta bakterier som man lätt kan få då man opereras. Får man dessa i kroppen blir man aldrig av med dem. Nu vet jag inte hur farliga dessa är eftersom de flesta länderna i världen har de på sina sjukhus (inte så vanliga i Sverige) men tydligen tillräckligt för att vartenda läkare ska påpeka det. Men för att lyfta fram de positiva med de österrikiska sjukhusen: Jag fick magnetröntgen direkt och operation så snabbt jag kunde här nere. I Sverige är det månaders väntetid på båda delarna och då kan det vara bye bye nästa skidsäsong. Tack för alla svar! // Peraaa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Operation Österrike, något att rekommendera?
Tillbaka
Topp