Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Öppet brev till STS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carldjurhed" data-source="post: 580173" data-attributes="member: 84569"><p>Kan inte svara för sts men om du blir uttagen att åka ner på kurs med lion så ska det mycket till för att inte få jobb. Ska du jobba i österrike för lion så ska du dessutom gå skidlärarkurs (den österrikiska), båda kurserna får du betala för men som sagt man får jobbet. Fördelarna med att jobba som "guide" är ju gratis boende, liftkort, mat (oftast) m.m. Om du inte vill och har lite entreprenörs anda så behöver du inte göra av med så mycket pengar. Man ska inte stirra sig blind på lönerna. Har också hört mycket rykten om sts mörkertal allt ifrån 5-20% av de som går kursen får jobb om det stämmer kan jag dock inte svara på. Vet att lion kursen är billigare än sts kursen och jag var mycket nöjd med den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carldjurhed, post: 580173, member: 84569"] Kan inte svara för sts men om du blir uttagen att åka ner på kurs med lion så ska det mycket till för att inte få jobb. Ska du jobba i österrike för lion så ska du dessutom gå skidlärarkurs (den österrikiska), båda kurserna får du betala för men som sagt man får jobbet. Fördelarna med att jobba som "guide" är ju gratis boende, liftkort, mat (oftast) m.m. Om du inte vill och har lite entreprenörs anda så behöver du inte göra av med så mycket pengar. Man ska inte stirra sig blind på lönerna. Har också hört mycket rykten om sts mörkertal allt ifrån 5-20% av de som går kursen får jobb om det stämmer kan jag dock inte svara på. Vet att lion kursen är billigare än sts kursen och jag var mycket nöjd med den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Öppet brev till STS
Tillbaka
Topp