Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Optimal storlek på duffelbag för skidresa (flyg)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 921509" data-attributes="member: 101593"><p>Jag får ner nästan allt i en 80l "duffelbag", det som inte får plats (typ ett värmeplagg i syntet, handskar och lite smågrejer som är skönt att ha under resans gång) går i skidryggsäcken som precis passar in som handbagage ifall man flyger. Resväskor är jättebra att köra runt på flygplatser, men de går sönder och de är värdelösa i en alport med snö, grus, trappor och branta gator. Vet inte hur många gånger jag sett folk stå med fullpackade resväskor med hjul på och slita i dem i nån brant snöig backe.</p><p></p><p> En duffel som går att bära som ryggsäck är mitt tips, är den för stor (typ tnf 130l?) kommer man att fylla den med skrot och då vill man inte bära den heller. Runt 80l är optimalt för där väger väskan mindre och det tvingar en att sålla bort vid packningen, pjäxor läggs i botten skavfötters, resten ovanpå. </p><p></p><p>Många vill resa med pjäxorna som handbagage för det är den pryl de inte "kan" vara utan, men nuförtiden är de så jävla griniga med allt bagage på flygplatser (tack Osama!) så jag skulle inte ens orka försöka få dem på planet i kabinen.</p><p></p><p>Edit: Jag har alltid oanvända kläder med mig hem när jag rest med 80 liter så har svårt att se att det inte skulle få plats, självklart är spade, sond, ryggskydd osv medräknat</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 921509, member: 101593"] Jag får ner nästan allt i en 80l "duffelbag", det som inte får plats (typ ett värmeplagg i syntet, handskar och lite smågrejer som är skönt att ha under resans gång) går i skidryggsäcken som precis passar in som handbagage ifall man flyger. Resväskor är jättebra att köra runt på flygplatser, men de går sönder och de är värdelösa i en alport med snö, grus, trappor och branta gator. Vet inte hur många gånger jag sett folk stå med fullpackade resväskor med hjul på och slita i dem i nån brant snöig backe. En duffel som går att bära som ryggsäck är mitt tips, är den för stor (typ tnf 130l?) kommer man att fylla den med skrot och då vill man inte bära den heller. Runt 80l är optimalt för där väger väskan mindre och det tvingar en att sålla bort vid packningen, pjäxor läggs i botten skavfötters, resten ovanpå. Många vill resa med pjäxorna som handbagage för det är den pryl de inte "kan" vara utan, men nuförtiden är de så jävla griniga med allt bagage på flygplatser (tack Osama!) så jag skulle inte ens orka försöka få dem på planet i kabinen. Edit: Jag har alltid oanvända kläder med mig hem när jag rest med 80 liter så har svårt att se att det inte skulle få plats, självklart är spade, sond, ryggskydd osv medräknat [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Optimal storlek på duffelbag för skidresa (flyg)?
Tillbaka
Topp