Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Optimal storlek på duffelbag för skidresa (flyg)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 921561" data-attributes="member: 74439"><p>Duffelbagen har absolut sina användingsområden och sina fördelar. Hur stor man behöver avgörs av storleken på packningen, ganska logiskt men också väldigt individuellt.</p><p>Om 80L inte räcker för dig så behöver du antingen banta packningen eller köpa en större väska. TNF version är på 90L i Large och 140L i XL, huruvida det räcker med ytterligare 10L eller ej kan bara du svara på.</p><p>Duffelbagens stora fördelar är att den går att bära på ryggen samt är lättstuvad. Med tanke på i hur många hundra år den varit populär så får man nog säga att det är ett väldigt lyckat koncept.</p><p>Att man inte skulle kunna strukturera sin packning i en duffelbag stämmer inte, det handlar om packteknik och rätt storlek på säcken.</p><p>Den stora nackdelen med duffelbag kommer när man ska flyga kommersiellt, har man blott en enda gång sett hur bagage hanteras på flygplatser vill man aldrig mer resa med något annat än en hård resväska. Packa aldrig något ömtåligt i incheckat bagage!</p><p>Personligen föredrar jag ändå en duffelbag framför en uppblåst dramaten. Det fungerar inte i längden, inte på skidorter. Min tanke om hur jag packar är att <em>jag</em> ska kunna bära <em>min</em> packning. Vid tågbyten, när det är ont om tid på flygplatsen eller när man ska ta sig till hotellet så vill jag kunna bära allting som är mitt på en gång, utan att behöva be om hjälp, utan att behöva gå fler gånger. Med en ryggsäck av något slag, ett enkelt skidfodral och en skidryggsäck som dubblar som handbagage kan jag få med mig allt på en gång och samtidigt ha minst en hand fri för viktiga papper, telefon, nycklar eller vad det nu är. Orkar man inte bära på det behöver man inte ha det med sig är en bra princip.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 921561, member: 74439"] Duffelbagen har absolut sina användingsområden och sina fördelar. Hur stor man behöver avgörs av storleken på packningen, ganska logiskt men också väldigt individuellt. Om 80L inte räcker för dig så behöver du antingen banta packningen eller köpa en större väska. TNF version är på 90L i Large och 140L i XL, huruvida det räcker med ytterligare 10L eller ej kan bara du svara på. Duffelbagens stora fördelar är att den går att bära på ryggen samt är lättstuvad. Med tanke på i hur många hundra år den varit populär så får man nog säga att det är ett väldigt lyckat koncept. Att man inte skulle kunna strukturera sin packning i en duffelbag stämmer inte, det handlar om packteknik och rätt storlek på säcken. Den stora nackdelen med duffelbag kommer när man ska flyga kommersiellt, har man blott en enda gång sett hur bagage hanteras på flygplatser vill man aldrig mer resa med något annat än en hård resväska. Packa aldrig något ömtåligt i incheckat bagage! Personligen föredrar jag ändå en duffelbag framför en uppblåst dramaten. Det fungerar inte i längden, inte på skidorter. Min tanke om hur jag packar är att [i]jag[/i] ska kunna bära [i]min[/i] packning. Vid tågbyten, när det är ont om tid på flygplatsen eller när man ska ta sig till hotellet så vill jag kunna bära allting som är mitt på en gång, utan att behöva be om hjälp, utan att behöva gå fler gånger. Med en ryggsäck av något slag, ett enkelt skidfodral och en skidryggsäck som dubblar som handbagage kan jag få med mig allt på en gång och samtidigt ha minst en hand fri för viktiga papper, telefon, nycklar eller vad det nu är. Orkar man inte bära på det behöver man inte ha det med sig är en bra princip. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Optimal storlek på duffelbag för skidresa (flyg)?
Tillbaka
Topp