Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Optimala one-quiver-skidan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 900257" data-attributes="member: 83225"><p>För att beskriva min åkning så är jag väldigt "snäll". Jag gillar dock att åka fort ibland och det är därför jag vill hitta en skida som pallar även det. På min vägg hemma hänger ett par 188cm S7 och det är en riktigt bra skida, tills du vill åka fort på skär. För mig känns den väldigt diffus på skär, vilket är fullt logiskt eftersom det är väldigt lite kant som ligger i snön. I övrigt har jag ett par 190 Katana som jag hoppas mycket på (inte hunnit prova dem än) och ett par Howitzer. När jag tittar på filmer från förra säsongen ser jag en skillnad på min åkning mellan S7 och Howitzer just i att jag ser mycket stadigare ut på Howitzern. Det är den känslan jag är ute efter men jag är rädd att den inte trivs tillräckligt bra i pudret. Katanan har potential att vara perfekt men risken finns att 190 blir lite långt i skogen. </p><p></p><p>Jag pendlar mellan 75 och 80 pannor typ och är 189 lång. </p><p></p><p>Kompromissen får hellre ligga i pisten, de riktigt bra puderdagarna måste funka men de ska ju förstås vara åkbara i pist. De flesta skidor jag provat är åkbara i pist men det är klart att det finns grader i helvetet. Det var några stycken där som du beskrev som jag inte hört om innan. </p><p></p><p>Mina potentiella är väl ungefär:</p><p>Katana</p><p>On3p Caylor</p><p>Moment Bibby</p><p>Salomon Rocker2</p><p>Howitzer</p><p></p><p>DPS RP112 misstänker jag är alldeles för "crisp" för min smak, jag gillar ändå den dämpade och trygga känslan i ett par Katana. Samtidigt vill jag dock ha en responsiv och lättåkt skida i skogen. Det är mycket man vill ha men frågan är hur mycket man kan få av allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 900257, member: 83225"] För att beskriva min åkning så är jag väldigt "snäll". Jag gillar dock att åka fort ibland och det är därför jag vill hitta en skida som pallar även det. På min vägg hemma hänger ett par 188cm S7 och det är en riktigt bra skida, tills du vill åka fort på skär. För mig känns den väldigt diffus på skär, vilket är fullt logiskt eftersom det är väldigt lite kant som ligger i snön. I övrigt har jag ett par 190 Katana som jag hoppas mycket på (inte hunnit prova dem än) och ett par Howitzer. När jag tittar på filmer från förra säsongen ser jag en skillnad på min åkning mellan S7 och Howitzer just i att jag ser mycket stadigare ut på Howitzern. Det är den känslan jag är ute efter men jag är rädd att den inte trivs tillräckligt bra i pudret. Katanan har potential att vara perfekt men risken finns att 190 blir lite långt i skogen. Jag pendlar mellan 75 och 80 pannor typ och är 189 lång. Kompromissen får hellre ligga i pisten, de riktigt bra puderdagarna måste funka men de ska ju förstås vara åkbara i pist. De flesta skidor jag provat är åkbara i pist men det är klart att det finns grader i helvetet. Det var några stycken där som du beskrev som jag inte hört om innan. Mina potentiella är väl ungefär: Katana On3p Caylor Moment Bibby Salomon Rocker2 Howitzer DPS RP112 misstänker jag är alldeles för "crisp" för min smak, jag gillar ändå den dämpade och trygga känslan i ett par Katana. Samtidigt vill jag dock ha en responsiv och lättåkt skida i skogen. Det är mycket man vill ha men frågan är hur mycket man kan få av allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Optimala one-quiver-skidan
Tillbaka
Topp