Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Optimala one-quiver-skidan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 900455" data-attributes="member: 101593"><p>Mitt subjektiva svar är Bibby Pro 190cm, eftersom det var det jag valde efter att ha haft ungefär samma kravspec som du.</p><p>Teståkte även Night Train och tyckte det var en helt annan typ av skida, bra kanske, men inte alls samma pistprestanda (med min teknik iaf). Den "styvhet" som Slogen nämner är nog det jag gillar hos dem och då brukar jag normalt sett inte föredra hårda/styva skidor. Jag väger inte särskilt mycket heller (72) och tycker inte att 190 längden är svårhanterlig på något sätt utan rätt lagom i flyt och med rejält med farttålighet. Det som sålde mig på dem är att det är så lätt att variera svängen och jag känner att jag kan lita på dem i alla situationer/underlag.</p><p>Några plogtendesr har jag inte märkt av och inte hört någon anan kritisera hos dem.</p><p></p><p>Sen jag köpte Bibby har jag inte åkt på några andra skidor.</p><p></p><p>ON3P caylor verkar iofs också som ett par riktigt fina skidor men jag hade bestämt mig för att enbart köpa något som jag kunde teståka innan (Oregon är lite för långt för en testhelg...). </p><p></p><p>Du hade ju redan startat din egna lilla testquiver, kanske borde köpa Slogens Bibbys och sen sälja av allt du inte gillar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 900455, member: 101593"] Mitt subjektiva svar är Bibby Pro 190cm, eftersom det var det jag valde efter att ha haft ungefär samma kravspec som du. Teståkte även Night Train och tyckte det var en helt annan typ av skida, bra kanske, men inte alls samma pistprestanda (med min teknik iaf). Den "styvhet" som Slogen nämner är nog det jag gillar hos dem och då brukar jag normalt sett inte föredra hårda/styva skidor. Jag väger inte särskilt mycket heller (72) och tycker inte att 190 längden är svårhanterlig på något sätt utan rätt lagom i flyt och med rejält med farttålighet. Det som sålde mig på dem är att det är så lätt att variera svängen och jag känner att jag kan lita på dem i alla situationer/underlag. Några plogtendesr har jag inte märkt av och inte hört någon anan kritisera hos dem. Sen jag köpte Bibby har jag inte åkt på några andra skidor. ON3P caylor verkar iofs också som ett par riktigt fina skidor men jag hade bestämt mig för att enbart köpa något som jag kunde teståka innan (Oregon är lite för långt för en testhelg...). Du hade ju redan startat din egna lilla testquiver, kanske borde köpa Slogens Bibbys och sen sälja av allt du inte gillar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Optimala one-quiver-skidan
Tillbaka
Topp