Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Optimala orten för åkning i Januari
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1313302" data-attributes="member: 175247"><p>Det känns numera som att de rejäla snöfallen i Alperna mer eller mindre uteblir vissa år, och söder om Hauptkamm nästan helt de flesta säsonger.</p><p>2024 var hyfsat bra, 2023 var dåligt även i februari. År 2022 var jag i vecka 8 i Graubünden och åkte till olika skidorter varje dag, Savognin och Bivio var ganska bra, Davos Parsenn var fantastiskt med mängder av puder, St Moritz totalkass och söder om Hauptkamm var det barmark.</p><p>Det enda säkra kortet numera verkar vara norska Vesterlandet som alltid får mycket snö. Min och fruns favorit Röldal har redan mellan två och fyra meter i skidområdet. När man kör dit och passerat Haukelifjell och kört igenom den långa tunneln, så är det som att hamna i en annan snöklimatzon. Synd att det är så få ljusa timmar där innan mars månad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1313302, member: 175247"] Det känns numera som att de rejäla snöfallen i Alperna mer eller mindre uteblir vissa år, och söder om Hauptkamm nästan helt de flesta säsonger. 2024 var hyfsat bra, 2023 var dåligt även i februari. År 2022 var jag i vecka 8 i Graubünden och åkte till olika skidorter varje dag, Savognin och Bivio var ganska bra, Davos Parsenn var fantastiskt med mängder av puder, St Moritz totalkass och söder om Hauptkamm var det barmark. Det enda säkra kortet numera verkar vara norska Vesterlandet som alltid får mycket snö. Min och fruns favorit Röldal har redan mellan två och fyra meter i skidområdet. När man kör dit och passerat Haukelifjell och kört igenom den långa tunneln, så är det som att hamna i en annan snöklimatzon. Synd att det är så få ljusa timmar där innan mars månad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Optimala orten för åkning i Januari
Tillbaka
Topp