Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Opus vs SFB vs Shreditor 112 vs... Något billigare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ekbrand" data-source="post: 1045417" data-attributes="member: 103886"><p>Finns säkert många liknande trådar.. Men...</p><p></p><p>Skall vara kortfattad.</p><p></p><p>Just nu:</p><p>kör jag med ett par Ep Pro, som jag gillar (men något korta), men de dödar mig i uppkörd terräng.</p><p>Shogun 191, som jag inte direkt gillar längre, tycker inte alls om dem faktiskt... mer än om det är slaskigt alternativt kör långa skär i pist..</p><p>Så jag kör till 70% på mina Ep, även i pist och icke puder dagar.</p><p></p><p></p><p>Nackdelen märker jag när jag kör flera skidor i samma väska... flygbolagen uppskattar icke.. annars hade jag bara bytt ut mina shogun</p><p></p><p></p><p>Helt enkelt:</p><p>Vill ha ett par skidor som flyter bra (viktigt), lekfulla, och fungerar bättre än mina EP och Shogun i resten av förhållandena. </p><p>ca 20m radie </p><p>twintip m rocker...</p><p>Är 197 o väger ca 80,</p><p>mer åt lekfulla hållet än kötta. </p><p>priset... </p><p>108-118 midja</p><p></p><p>Opus och SFB är ju självklara alternativ, men har inte hittat dem för en rimlig peng, tycker 7k med Jester eller liknande är för mycket pengar (Student..) (reatips någon)? </p><p></p><p>Tittat på K2 Shreditor 112 en del också, någon som har erfarenhet av dem? kostar typ 4500-5000 med Jester. </p><p></p><p>Något annat alternativ? bryr mig inte om skidorna har förra årets grafik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ekbrand, post: 1045417, member: 103886"] Finns säkert många liknande trådar.. Men... Skall vara kortfattad. Just nu: kör jag med ett par Ep Pro, som jag gillar (men något korta), men de dödar mig i uppkörd terräng. Shogun 191, som jag inte direkt gillar längre, tycker inte alls om dem faktiskt... mer än om det är slaskigt alternativt kör långa skär i pist.. Så jag kör till 70% på mina Ep, även i pist och icke puder dagar. Nackdelen märker jag när jag kör flera skidor i samma väska... flygbolagen uppskattar icke.. annars hade jag bara bytt ut mina shogun Helt enkelt: Vill ha ett par skidor som flyter bra (viktigt), lekfulla, och fungerar bättre än mina EP och Shogun i resten av förhållandena. ca 20m radie twintip m rocker... Är 197 o väger ca 80, mer åt lekfulla hållet än kötta. priset... 108-118 midja Opus och SFB är ju självklara alternativ, men har inte hittat dem för en rimlig peng, tycker 7k med Jester eller liknande är för mycket pengar (Student..) (reatips någon)? Tittat på K2 Shreditor 112 en del också, någon som har erfarenhet av dem? kostar typ 4500-5000 med Jester. Något annat alternativ? bryr mig inte om skidorna har förra årets grafik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Opus vs SFB vs Shreditor 112 vs... Något billigare?
Tillbaka
Topp