Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Orkar min båt att dra wakeboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nautiqu3" data-source="post: 184157" data-attributes="member: 64555"><p>Jag åkte en hel del bakom lillebrorsans båt i somras då våran var på service. Det är en liten båt med 15hk. Fungerade helt klart att starta i vattnet, sittande på bryggan samt hopp från bryggan. Sen att waken blir kass är en annan femma. Perfekt att börja med. Prova hoppa ut ifrån waken. Åk över första och hoppa på andra. Är grymt bra att lära sig tajmingen på det viset! Sen är det också perfekt att lära sig flattricks bakom en liten båt, fallen blir mycket mjukare :] Träna på blindriding/switch/HS/TS åkning. Surface 180/360 är också bra att lära sig. </p><p></p><p>Du kan även lägga till lite bonus poäng för polarna genom att starta genom att stå på brädan medans du är i vattnet. Sjukt mycket coolare än att ligga som en "köttbulle". Tryck ner brädan och balansera lite. När båten drar så lutar du dej på hälarna lite bara så "poppar" du upp på en gång!</p><p></p><p>Wake FOR THE WIN!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nautiqu3, post: 184157, member: 64555"] Jag åkte en hel del bakom lillebrorsans båt i somras då våran var på service. Det är en liten båt med 15hk. Fungerade helt klart att starta i vattnet, sittande på bryggan samt hopp från bryggan. Sen att waken blir kass är en annan femma. Perfekt att börja med. Prova hoppa ut ifrån waken. Åk över första och hoppa på andra. Är grymt bra att lära sig tajmingen på det viset! Sen är det också perfekt att lära sig flattricks bakom en liten båt, fallen blir mycket mjukare :] Träna på blindriding/switch/HS/TS åkning. Surface 180/360 är också bra att lära sig. Du kan även lägga till lite bonus poäng för polarna genom att starta genom att stå på brädan medans du är i vattnet. Sjukt mycket coolare än att ligga som en "köttbulle". Tryck ner brädan och balansera lite. När båten drar så lutar du dej på hälarna lite bara så "poppar" du upp på en gång! Wake FOR THE WIN! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Orkar min båt att dra wakeboard?
Tillbaka
Topp