Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Orter som lätt nås från Geneve
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1238691" data-attributes="member: 15720"><p>[USER=144594]@fredw[/USER] Belle Plagne om man vill bo centralt i skidsystemet och med i alla fall någon liten mysfaktor. Champagny (Club alpina) om du vill bo på södersluttnibg och nära liften, men i utkanten av systemet.</p><p>Le Couches= hyfsade priser men rätt off trots att det geografiskt är nära kabinen över till LA. Plagne Bellecotte om ni tror er vilja åka över till LA flera dagar (en dag räcker på en vecka tycker jag….) men rätt ocharmig by. Plagne center= totalt ocharmigt men rätt billigt. Men lite knixande för att komma upp på glaciären….</p><p>Jag personligen föredrar LP framför LA som du kanske förstår av ovanstående.</p><p>Ska du även åka off pist rekommenderar jag dig att skaff den suveräna guideboken Les Cles de Paradiski som har suveräna bilder och beskrivningar både på engelska o franska. Dock är formatet på boken bra för planering hemma, men omöjlig att ha med i ryggan…..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1238691, member: 15720"] [USER=144594]@fredw[/USER] Belle Plagne om man vill bo centralt i skidsystemet och med i alla fall någon liten mysfaktor. Champagny (Club alpina) om du vill bo på södersluttnibg och nära liften, men i utkanten av systemet. Le Couches= hyfsade priser men rätt off trots att det geografiskt är nära kabinen över till LA. Plagne Bellecotte om ni tror er vilja åka över till LA flera dagar (en dag räcker på en vecka tycker jag….) men rätt ocharmig by. Plagne center= totalt ocharmigt men rätt billigt. Men lite knixande för att komma upp på glaciären…. Jag personligen föredrar LP framför LA som du kanske förstår av ovanstående. Ska du även åka off pist rekommenderar jag dig att skaff den suveräna guideboken Les Cles de Paradiski som har suveräna bilder och beskrivningar både på engelska o franska. Dock är formatet på boken bra för planering hemma, men omöjlig att ha med i ryggan….. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Orter som lätt nås från Geneve
Tillbaka
Topp