Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ortovox ravine 34 eller freerider eller annan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Axelkast" data-source="post: 1326224" data-attributes="member: 203830"><p>Använder just nu en gammal karrimor från 80talet som håller på att desintegrera i händerna på mig så jag letar något nytt men dethär med ryggsäckar är verkligen en djungel. Tittar på ortovox då jag haft bra erfarenheter med deras lavinutrustning, framförallt free rider 28 och ravine 34; men jag förstår mig inte riktigt på deras modellsortiment. </p><p></p><p>Ravinen verkar vara mer inriktad för topptur med större volym och fler funktioner men den verkar sakna bra midjerem och beskrivs som lättare än free ridern. </p><p></p><p>Jag tourar inte nödvändigtvis men gör dagsvandringar med snöskor upp till toppar med tunga skidor (cochise 106) så stabil a-frame och bekväma remmar är hög prio. Tänker jag rätt eller ska jag kolla andra märken/modeller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Axelkast, post: 1326224, member: 203830"] Använder just nu en gammal karrimor från 80talet som håller på att desintegrera i händerna på mig så jag letar något nytt men dethär med ryggsäckar är verkligen en djungel. Tittar på ortovox då jag haft bra erfarenheter med deras lavinutrustning, framförallt free rider 28 och ravine 34; men jag förstår mig inte riktigt på deras modellsortiment. Ravinen verkar vara mer inriktad för topptur med större volym och fler funktioner men den verkar sakna bra midjerem och beskrivs som lättare än free ridern. Jag tourar inte nödvändigtvis men gör dagsvandringar med snöskor upp till toppar med tunga skidor (cochise 106) så stabil a-frame och bekväma remmar är hög prio. Tänker jag rätt eller ska jag kolla andra märken/modeller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ortovox ravine 34 eller freerider eller annan?
Tillbaka
Topp