Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
OS 2014 - Uppsatts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alvaeus" data-source="post: 1007598" data-attributes="member: 94122"><p>Massa japanska gymnaster som aldrig sett snö förut kommer ta över sporten med spikraka snurrar och safetys de håller en halv sekund... Nej, men seriöst tror jag inte det händer så mycket. Vissa åkare kommer satsa allt på os med flera tränare och fortsätter med dubbel-tolv-mute-cirkusen. Andra åkare tar den andra vägen, den där kreativiteten och stilen är viktigare än hur många snurrar man gör. det har dykt upp många tävlingar där sånt belönas högt, t ex. sammy c invitationals, tanner hall invitationals och överraskande x games som har sina ljusa stunder ( tänker hh:s guld i år) . Men os känns inte som tävlingen där sådant bedöms på samma höga nivå. Självklart är det domarnas ställningstaganden som avgör, så hur os i slopestyle och skidscenen utvecklas i framtiden är egentligen upp till dem. </p><p></p><p>Så sammanfattningsvis tror jag att skidåkningen får en tydligare uppdelning mellan teknikåkare och stil/kreativitetsåkare. Vissa kommer satsa på tripplar i slopestylen, andra kommer satsa på att hitta på nya trick och få kreativa och stilfulla filmsegment. Men om domarna inte bara dömer på teknik (som har blivit mer och mer vanligt) tror jag Sochi kan bli riktigt intressant att följa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alvaeus, post: 1007598, member: 94122"] Massa japanska gymnaster som aldrig sett snö förut kommer ta över sporten med spikraka snurrar och safetys de håller en halv sekund... Nej, men seriöst tror jag inte det händer så mycket. Vissa åkare kommer satsa allt på os med flera tränare och fortsätter med dubbel-tolv-mute-cirkusen. Andra åkare tar den andra vägen, den där kreativiteten och stilen är viktigare än hur många snurrar man gör. det har dykt upp många tävlingar där sånt belönas högt, t ex. sammy c invitationals, tanner hall invitationals och överraskande x games som har sina ljusa stunder ( tänker hh:s guld i år) . Men os känns inte som tävlingen där sådant bedöms på samma höga nivå. Självklart är det domarnas ställningstaganden som avgör, så hur os i slopestyle och skidscenen utvecklas i framtiden är egentligen upp till dem. Så sammanfattningsvis tror jag att skidåkningen får en tydligare uppdelning mellan teknikåkare och stil/kreativitetsåkare. Vissa kommer satsa på tripplar i slopestylen, andra kommer satsa på att hitta på nya trick och få kreativa och stilfulla filmsegment. Men om domarna inte bara dömer på teknik (som har blivit mer och mer vanligt) tror jag Sochi kan bli riktigt intressant att följa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
OS 2014 - Uppsatts
Tillbaka
Topp