Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
OS i Sochi och Rysslands homofobi-lagar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1015454" data-attributes="member: 132445"><p>[USER=58561]@Lee-nus[/USER]: De olympiska spelen bör om jag inte tänker fel stå för allas rätt till att tävla, och inte bli exkluderade från det pga. kön/sexuell läggning/hudfärg etc. </p><p></p><p>Så vitt jag läst rätt så står det inte någonstans att man tänker utesluta människor som är homosexuella/transsexuella eller någon annan sexuell läggning från att tävla. Så vitt jag vet så finns det inte ett fall där ryssarna har sagt att homosexuella inte får delta? </p><p>Grejen är att resten av lagen och grejen runt den inte rör själva kärnan i OS, som är tävlandet. Vad man gör utanför tävlandet är, självklart, upp till lagarna i landet man befinner sig i och en själv. Inte svårare än att man i t.ex. arabiska länder som kvinna har slöja på sig(vilket dock är hemskt) eller (i brist på bättre liknelser) att man inte öppet köper sex på andra ställen än där sånt inte är legaliserat. </p><p></p><p></p><p>Jag har inget emot HBTQ-personer, eller någon person. Grejen jag stör mig på är bara att folk får för sig att dra in en massa politiskt tjafs i någonting som uppenbarligen inte är till för det. OS är att alla ska få tävla på lika villkor, och det får dem. Utanför tävlandet så gäller värdlandets lagar, hur skeva de än kan vara. HBTQ-debatter och forum för dessa finns det bra med på andra platser, och i andra sammanhang än det som Freeride(eller NS) verkar i. Förstör inte sport genom att göra dra in det i någon sorts politisk agenda, oavsett hur eller vad det handlar om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1015454, member: 132445"] [USER=58561]@Lee-nus[/USER]: De olympiska spelen bör om jag inte tänker fel stå för allas rätt till att tävla, och inte bli exkluderade från det pga. kön/sexuell läggning/hudfärg etc. Så vitt jag läst rätt så står det inte någonstans att man tänker utesluta människor som är homosexuella/transsexuella eller någon annan sexuell läggning från att tävla. Så vitt jag vet så finns det inte ett fall där ryssarna har sagt att homosexuella inte får delta? Grejen är att resten av lagen och grejen runt den inte rör själva kärnan i OS, som är tävlandet. Vad man gör utanför tävlandet är, självklart, upp till lagarna i landet man befinner sig i och en själv. Inte svårare än att man i t.ex. arabiska länder som kvinna har slöja på sig(vilket dock är hemskt) eller (i brist på bättre liknelser) att man inte öppet köper sex på andra ställen än där sånt inte är legaliserat. Jag har inget emot HBTQ-personer, eller någon person. Grejen jag stör mig på är bara att folk får för sig att dra in en massa politiskt tjafs i någonting som uppenbarligen inte är till för det. OS är att alla ska få tävla på lika villkor, och det får dem. Utanför tävlandet så gäller värdlandets lagar, hur skeva de än kan vara. HBTQ-debatter och forum för dessa finns det bra med på andra platser, och i andra sammanhang än det som Freeride(eller NS) verkar i. Förstör inte sport genom att göra dra in det i någon sorts politisk agenda, oavsett hur eller vad det handlar om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
OS i Sochi och Rysslands homofobi-lagar
Tillbaka
Topp