Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
OS-Tråden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1023601" data-attributes="member: 77701"><p>1. Om jag har förstått det rätt får Sverige skicka totalt fyra åkare/disciplin i freestylegrenarna men i slope/pipe gäller även att man ska vara rankad topp nånting (30?) i världen. Har för mig att både Harlaut och Wester den yngre redan innan säsongen hade tillräckligt bra ranking för att få köra slope, men jag vågar inte svära på det. Även Tjäder bör ju ligga bra till redan efter sina resultat på Nya Zeeland.</p><p></p><p>2. De landslag som inte har egna klädsponsorer, däribland slopestylelandslaget/Freeskiing Team Sweden kommer ha kläder av huvudsponsorn, dvs. HM. Dock förmodar jag att de inte kommer ha de supertajta kläderna som finns i mholms länk utan något mer ändamålsenligt. Den som lever lär få se.</p><p></p><p>3. Jeppenator sa häromsistens när vi snackade vem som skulle kommentera snowboarden, men jag har glömt namnet på personen, och att vem det nu var även skulle kommentera skidgrenarna, vilket jag tycker låter jättemärkligt. Namninsamling på det? Vad tycker ni?</p><p></p><p>4. Egna sponsorer tror jag går fetbort, även loggor på gogglar etc måste vara mindre än i vanliga fall pga sponsoravtal och grejer. Så det lär vara helt klistermärkesfria skidor/brädor i OS.</p><p></p><p>Puderslaktarns tips känns rätt stabilt, men vad tror ni om tjejernas slope? Kommer de med skador (bland annat Kaya och Emma) hinna tillbaka i tid, eller fortsätter Tiril sin winning streak? Får vi se Lisa Zimmermann sätta en dubtolva?</p><p></p><p>Edit: Bra initiativ, Gustav.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1023601, member: 77701"] 1. Om jag har förstått det rätt får Sverige skicka totalt fyra åkare/disciplin i freestylegrenarna men i slope/pipe gäller även att man ska vara rankad topp nånting (30?) i världen. Har för mig att både Harlaut och Wester den yngre redan innan säsongen hade tillräckligt bra ranking för att få köra slope, men jag vågar inte svära på det. Även Tjäder bör ju ligga bra till redan efter sina resultat på Nya Zeeland. 2. De landslag som inte har egna klädsponsorer, däribland slopestylelandslaget/Freeskiing Team Sweden kommer ha kläder av huvudsponsorn, dvs. HM. Dock förmodar jag att de inte kommer ha de supertajta kläderna som finns i mholms länk utan något mer ändamålsenligt. Den som lever lär få se. 3. Jeppenator sa häromsistens när vi snackade vem som skulle kommentera snowboarden, men jag har glömt namnet på personen, och att vem det nu var även skulle kommentera skidgrenarna, vilket jag tycker låter jättemärkligt. Namninsamling på det? Vad tycker ni? 4. Egna sponsorer tror jag går fetbort, även loggor på gogglar etc måste vara mindre än i vanliga fall pga sponsoravtal och grejer. Så det lär vara helt klistermärkesfria skidor/brädor i OS. Puderslaktarns tips känns rätt stabilt, men vad tror ni om tjejernas slope? Kommer de med skador (bland annat Kaya och Emma) hinna tillbaka i tid, eller fortsätter Tiril sin winning streak? Får vi se Lisa Zimmermann sätta en dubtolva? Edit: Bra initiativ, Gustav. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
OS-Tråden!
Tillbaka
Topp