Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Osäker på om Stadiums montering av bindning är okej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1055356" data-attributes="member: 99032"><p>Vill du mäta ut mitten med god precision (för att konstatera var i förhållande till skidans mitt som bindningen sitter) så vi en remsa aluminiumfolie från belaget, över skidan och ner under belaget igen. Ta bort den och du ser lätt var stålkanternas märken är. Vik folien dubbel med stålkantsmärkena mot varandra och kläm ihop. Vik ut remsan igen och du har nu ett märke för mitten oxå. Återplacera remsan på samma ställe på skidan som förut, med stålkanterna mot sina respektive märken i folien. Mittmärket är då på, just det, skidans mitt. Jämför mot bindningsskenans mitt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1055356, member: 99032"] Vill du mäta ut mitten med god precision (för att konstatera var i förhållande till skidans mitt som bindningen sitter) så vi en remsa aluminiumfolie från belaget, över skidan och ner under belaget igen. Ta bort den och du ser lätt var stålkanternas märken är. Vik folien dubbel med stålkantsmärkena mot varandra och kläm ihop. Vik ut remsan igen och du har nu ett märke för mitten oxå. Återplacera remsan på samma ställe på skidan som förut, med stålkanterna mot sina respektive märken i folien. Mittmärket är då på, just det, skidans mitt. Jämför mot bindningsskenans mitt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Osäker på om Stadiums montering av bindning är okej
Tillbaka
Topp