Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 58122" data-attributes="member: 12483"><p>...öh, va?</p><p>Man får hoppas på hoppas på innihelvitte mycket snö fort som tusan nu, så ungdomarna kan kanalisera energin mer på den glidande verksamheten och mindre på hormonstinn, besserwissig, attitydlös, okunnig, och för tusan rent tröttande bombande här på FR. Tangenterna lyder tydligen bara förlängda märgen, diverse andra bihang och knappt det ibland förefaller det.</p><p></p><p>...nämen vaffan, en gubbjävel till!</p><p>Visst, visst, vid 48 finns generationsgapet där onekligen, bara med den lilla twisten att en 18-årings referensram omöjligt matchar en 30 år äldre. Enkelt, generellt sett vet ni FÖR LITE för att kunna uttala er! Feminism, politik, skidtester, materialkunskap, åkteknik, ja i stort sett vad tusan som helst, ni ni ligger EFTER! Jag menar generellt alltså, men ta för all del åt er, ni som vill…</p><p></p><p>...ähhh, vi gör väl som vi vill!</p><p>Uppenbarligen. Deltagare som Marcus_e &_co (flitig som en liten bäver här) har ju visat det med all tydlighet. Snubbar som Marcus poppar upp med jämna mellanrum på FR, eller så finns ni där bara och hibernerar tills triggningen, i detta fall, i form av att en kvinlig medlem på vår community skickar in ett, enligt min åsikt, helt relevant inlägg om osaklig kvinnoexponering på Globenshowen härförleden. Raskt avslöjas attityder och åsikter som råder i grabbgängen där grupptrycket är regel och pubertal påklistrad coolhet lag. Lättillgängliga tyckanden och oövertänkta argument haglar, fingrarna knatar som som små kackelackor över tangenterna…</p><p></p><p>…fö helvette, det är jö IRONI jö, fattar ni inte?</p><p>Klart vi fattar, vi har ju PERSPEKTIVET, du vet livserfarenhet å sånt? Vi fattar, registrerar, värderar, kalkylerar, formulerar och sen väljer vi. Som tidigare debatterat här på forum, kan det återigen påpekas att det är fritt att välja. Att skriva, läsa, svara, sucka, garva över inlägg eller alternativt ge fan det, logga ut och ta en fika, mecka lagg eller dra ut på berget för lite…..eh…. visst ja, SKIDÅKNING, f’låt GLIDÅKNING.</p><p></p><p>…duh?!</p><p>Ja, det var det det hela går ut på eller?</p><p></p><p>…jala gringubbe!</p><p>Konstruktiv grinighet är en personlig egenskap som jag aktivt odlar. Sanningen å säga har jag rätt kul…åt er…med er, ibland…också, plus att jag väljer.</p><p></p><p>Lev väl KIDZ, vi ses på övervåningen!</p><p></p><p>Eder Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 58122, member: 12483"] ...öh, va? Man får hoppas på hoppas på innihelvitte mycket snö fort som tusan nu, så ungdomarna kan kanalisera energin mer på den glidande verksamheten och mindre på hormonstinn, besserwissig, attitydlös, okunnig, och för tusan rent tröttande bombande här på FR. Tangenterna lyder tydligen bara förlängda märgen, diverse andra bihang och knappt det ibland förefaller det. ...nämen vaffan, en gubbjävel till! Visst, visst, vid 48 finns generationsgapet där onekligen, bara med den lilla twisten att en 18-årings referensram omöjligt matchar en 30 år äldre. Enkelt, generellt sett vet ni FÖR LITE för att kunna uttala er! Feminism, politik, skidtester, materialkunskap, åkteknik, ja i stort sett vad tusan som helst, ni ni ligger EFTER! Jag menar generellt alltså, men ta för all del åt er, ni som vill… ...ähhh, vi gör väl som vi vill! Uppenbarligen. Deltagare som Marcus_e &_co (flitig som en liten bäver här) har ju visat det med all tydlighet. Snubbar som Marcus poppar upp med jämna mellanrum på FR, eller så finns ni där bara och hibernerar tills triggningen, i detta fall, i form av att en kvinlig medlem på vår community skickar in ett, enligt min åsikt, helt relevant inlägg om osaklig kvinnoexponering på Globenshowen härförleden. Raskt avslöjas attityder och åsikter som råder i grabbgängen där grupptrycket är regel och pubertal påklistrad coolhet lag. Lättillgängliga tyckanden och oövertänkta argument haglar, fingrarna knatar som som små kackelackor över tangenterna… …fö helvette, det är jö IRONI jö, fattar ni inte? Klart vi fattar, vi har ju PERSPEKTIVET, du vet livserfarenhet å sånt? Vi fattar, registrerar, värderar, kalkylerar, formulerar och sen väljer vi. Som tidigare debatterat här på forum, kan det återigen påpekas att det är fritt att välja. Att skriva, läsa, svara, sucka, garva över inlägg eller alternativt ge fan det, logga ut och ta en fika, mecka lagg eller dra ut på berget för lite…..eh…. visst ja, SKIDÅKNING, f’låt GLIDÅKNING. …duh?! Ja, det var det det hela går ut på eller? …jala gringubbe! Konstruktiv grinighet är en personlig egenskap som jag aktivt odlar. Sanningen å säga har jag rätt kul…åt er…med er, ibland…också, plus att jag väljer. Lev väl KIDZ, vi ses på övervåningen! Eder Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Tillbaka
Topp