Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 58153" data-attributes="member: 12483"><p>Hå, hååå, håååå,...dags att dra i tömmarna lite å hålla kusen här. Här händer grejjer! Eftersom jag är så gammal är jag per automatik långsam också.</p><p></p><p>David_Spruce är upprörd, sårad och förbannad, sannolikt för att han känner sig träffad. Det unga egot är bringat ur balans vilket förmodligen endast är hälsosamt. Jag misstänker dock att det är hans egen brasa han försöker hälla petrokemiska produkter på. Vilken hetta, vilket engagemang! Så sant, jag håller med, bensin värmer.</p><p></p><p>Jag antar att du förstår innebörden av ordet "generell", jag orkar inte hämta ordboken nu, men en synonym är väl ”allmängiltig”, d v s jag gör det man egentligen inte får, dra alla över en kam. Väcker alltid känslor, osvikligt! Jag anmodade också hugade att ta åt sig av mitt, jag erkänner, lätt plumpa påstående, och jag var sannerligen inte nödbedd. </p><p></p><p>Jag är dock den första att erkänna INDIVIDEN, om nu bara individen har modet att ge sig tillkänna, och inte enbart låta sig ledas till en schavott av fördumning i form dokusåpalogik, tabloidpåståenden, halvsanningar, snurrhopp-shower (inomhus!) med gapiga speakers, TV3-nyheter, för många P-rullar på datorn, snedvriden sexualuppfattning, och diverse grupptrycksrelaterade aktiviteter (men fan så cooola) som leder ryggbrott och livslång invaliditet, förmodligen även till andligt dito. </p><p></p><p>I vissa kretsar kalls det här ”kritiskt tänkande”, ett prima litet uttryck att kontemplera över. Om någon nu till äventyrs känner sig träffad, fine! Det kanske det startar en liten process nånstans. </p><p> </p><p>Marcus! Jag måste motvlligt respektera dina ambitioner. Du har säkert en vision och sikte på framtiden på ett sätt som andra i din ålder bara kan drömma om. Men är du färdig att starta än? Jag är skeptisk….Du saknar ju fortfarande perspektivet! Jibbers drar hem modellerna, tjena, who’s interested? Modelhemsläpning har f ö varit varit en aktivitet i urminnes tider. Jag kastat skit? Tolka rätt för tusan! Din ton allmänt anser jag vara under all kritik (och vad tjänar du på det?)!</p><p></p><p>Loosers, ja jag erkänner direkt! I ert perspektiv, såväl som vårt finns looserbegreppet cementerat. Definitionen är dock glidande, och där kommer åren in igen. Några jala loosers avlade lille Marcus nån gång, likväl som jag avlade 2 grabbar. Om nu modellerna var inblandade här är möjligen endast av biologiskt intressant. Vinsten har i mitt fall ärligt talat varit enorm, och jag antar att someone loves little Marcus too. Under resan vinner man OCH förlorar, OCH vinner OCH förlorar….och dör…blir slutgiltig looser…så rätt (fan trot)! </p><p></p><p>Skidpryot då? Fan du vill ju bara ha krig! 28 bast och skäller på detta viset! Skäms påsse!</p><p></p><p>Som avslutning lite David-matte. Han är 20 år och har gjort 100 saker mer än mig, tror han. Anta då att ACE vid 20 års ålder hade gjort 100 saker (lite lågt m a p lill-Ace:s nyfikenhet och aptit på livet, men ok) och nu är 48. Hur många fler saker har Ace gjort än David nu? Jo det blir ju 100 + 140 = 240 saker det! Ska jag lista upp dom? </p><p></p><p></p><p></p><p>Eftersom jag är så gammal måste jag sova nu….</p><p>Ta ta</p><p></p><p>Eder Ace DG</p><p></p><p>PS Å så en liten sista repetition: Kritiskt tänkande skadar inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 58153, member: 12483"] Hå, hååå, håååå,...dags att dra i tömmarna lite å hålla kusen här. Här händer grejjer! Eftersom jag är så gammal är jag per automatik långsam också. David_Spruce är upprörd, sårad och förbannad, sannolikt för att han känner sig träffad. Det unga egot är bringat ur balans vilket förmodligen endast är hälsosamt. Jag misstänker dock att det är hans egen brasa han försöker hälla petrokemiska produkter på. Vilken hetta, vilket engagemang! Så sant, jag håller med, bensin värmer. Jag antar att du förstår innebörden av ordet "generell", jag orkar inte hämta ordboken nu, men en synonym är väl ”allmängiltig”, d v s jag gör det man egentligen inte får, dra alla över en kam. Väcker alltid känslor, osvikligt! Jag anmodade också hugade att ta åt sig av mitt, jag erkänner, lätt plumpa påstående, och jag var sannerligen inte nödbedd. Jag är dock den första att erkänna INDIVIDEN, om nu bara individen har modet att ge sig tillkänna, och inte enbart låta sig ledas till en schavott av fördumning i form dokusåpalogik, tabloidpåståenden, halvsanningar, snurrhopp-shower (inomhus!) med gapiga speakers, TV3-nyheter, för många P-rullar på datorn, snedvriden sexualuppfattning, och diverse grupptrycksrelaterade aktiviteter (men fan så cooola) som leder ryggbrott och livslång invaliditet, förmodligen även till andligt dito. I vissa kretsar kalls det här ”kritiskt tänkande”, ett prima litet uttryck att kontemplera över. Om någon nu till äventyrs känner sig träffad, fine! Det kanske det startar en liten process nånstans. Marcus! Jag måste motvlligt respektera dina ambitioner. Du har säkert en vision och sikte på framtiden på ett sätt som andra i din ålder bara kan drömma om. Men är du färdig att starta än? Jag är skeptisk….Du saknar ju fortfarande perspektivet! Jibbers drar hem modellerna, tjena, who’s interested? Modelhemsläpning har f ö varit varit en aktivitet i urminnes tider. Jag kastat skit? Tolka rätt för tusan! Din ton allmänt anser jag vara under all kritik (och vad tjänar du på det?)! Loosers, ja jag erkänner direkt! I ert perspektiv, såväl som vårt finns looserbegreppet cementerat. Definitionen är dock glidande, och där kommer åren in igen. Några jala loosers avlade lille Marcus nån gång, likväl som jag avlade 2 grabbar. Om nu modellerna var inblandade här är möjligen endast av biologiskt intressant. Vinsten har i mitt fall ärligt talat varit enorm, och jag antar att someone loves little Marcus too. Under resan vinner man OCH förlorar, OCH vinner OCH förlorar….och dör…blir slutgiltig looser…så rätt (fan trot)! Skidpryot då? Fan du vill ju bara ha krig! 28 bast och skäller på detta viset! Skäms påsse! Som avslutning lite David-matte. Han är 20 år och har gjort 100 saker mer än mig, tror han. Anta då att ACE vid 20 års ålder hade gjort 100 saker (lite lågt m a p lill-Ace:s nyfikenhet och aptit på livet, men ok) och nu är 48. Hur många fler saker har Ace gjort än David nu? Jo det blir ju 100 + 140 = 240 saker det! Ska jag lista upp dom? Eftersom jag är så gammal måste jag sova nu…. Ta ta Eder Ace DG PS Å så en liten sista repetition: Kritiskt tänkande skadar inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Tillbaka
Topp