Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 58168" data-attributes="member: 13256"><p>Ok jag kommer in sent i debatten men har nu läst igenom det som hänt under em och natten. </p><p></p><p>Klart att ett inlägg av Ace kaliber rör om i grytan och att folk kan ta sig illa vid, jag tror dock inte att det var meningen med inlägget, rätta mig om jag har fel Ace kanske vill du jävlas. Med Ace resonemang, som Dave Spruce tolkar det, att inga under 48 år får sitta i riksdagen, eller företagsledningar är ju fel. Vist får man sitta i riksdagen och företagsledningar även om man är under 48 år men hur många ynglingar tror du sitter i riksdagen eller företagsledningar, inte för att man kan jämföra de båda men ändå? </p><p></p><p>Jag kan ju bara tala utifrån min egen erfarenhet inom arbetslivet och företagarvärden. Jag tycker att det är glasklart att vi ”unga” och där med oerfarna står för ett mindre ansvarsfullt arbete men också där av har en större möjlighet till att prova nya idéer och lösningar på problem, unga människor är kanske mer risktagare av den enkla anledningen att det inte vet vilka risker och konsekvenser det kan medföra. Vi kan ju dock påverka företagets ledning och komma upp med idéer men det är ändå ledningen som i slutändan fattar de viktigaste besluten. Ja det finns en liten klick unga, kalla de företagsledare, som förökade sig som råttor under it-hysterin men så kloka beslut vet jag inte om de fattade vi har ju facit idag eller hur?</p><p></p><p>Jag tror att ju mer komplext ett problem blir ju mer referensramar måste man ha för att fatta ”rätt” beslut. Referenser skaffar man sig inte genom att läsa tonvis med böcker och lära sig häftiga citat av poeter och andra diktare. Referenser får man av att uppleva händelser och av det man gör och kanske främst när man får se konsekvenserna av det man gjort. Vist finns det gamla surgubbar som verkar hata allt med förändring och nyskapande men de tar död på sig själva enligt mig. </p><p></p><p>Sen att vi yngre kanske bränner förbi de äldre i outpisten kanske resulterar i att de sätter oss på platts här i erfarenhets racet det är väl helt acceptabelt. Hur var det nu, kompenserar man förlorad spänst med prylar, det kommer jag att göra, jag kanske redan har börjat?</p><p></p><p>Leder!</p><p></p><p>Och ja vad är det här med diskussionen om toppturerna hur kom de hit? Vad har hänt med diskussionen om 101 sätt att blanda fernet med whatever? Och maecus e and co planer på att starta eget låter ju spännande, hur ska det gå med din "kukenifittan" argumentation?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 58168, member: 13256"] Ok jag kommer in sent i debatten men har nu läst igenom det som hänt under em och natten. Klart att ett inlägg av Ace kaliber rör om i grytan och att folk kan ta sig illa vid, jag tror dock inte att det var meningen med inlägget, rätta mig om jag har fel Ace kanske vill du jävlas. Med Ace resonemang, som Dave Spruce tolkar det, att inga under 48 år får sitta i riksdagen, eller företagsledningar är ju fel. Vist får man sitta i riksdagen och företagsledningar även om man är under 48 år men hur många ynglingar tror du sitter i riksdagen eller företagsledningar, inte för att man kan jämföra de båda men ändå? Jag kan ju bara tala utifrån min egen erfarenhet inom arbetslivet och företagarvärden. Jag tycker att det är glasklart att vi ”unga” och där med oerfarna står för ett mindre ansvarsfullt arbete men också där av har en större möjlighet till att prova nya idéer och lösningar på problem, unga människor är kanske mer risktagare av den enkla anledningen att det inte vet vilka risker och konsekvenser det kan medföra. Vi kan ju dock påverka företagets ledning och komma upp med idéer men det är ändå ledningen som i slutändan fattar de viktigaste besluten. Ja det finns en liten klick unga, kalla de företagsledare, som förökade sig som råttor under it-hysterin men så kloka beslut vet jag inte om de fattade vi har ju facit idag eller hur? Jag tror att ju mer komplext ett problem blir ju mer referensramar måste man ha för att fatta ”rätt” beslut. Referenser skaffar man sig inte genom att läsa tonvis med böcker och lära sig häftiga citat av poeter och andra diktare. Referenser får man av att uppleva händelser och av det man gör och kanske främst när man får se konsekvenserna av det man gjort. Vist finns det gamla surgubbar som verkar hata allt med förändring och nyskapande men de tar död på sig själva enligt mig. Sen att vi yngre kanske bränner förbi de äldre i outpisten kanske resulterar i att de sätter oss på platts här i erfarenhets racet det är väl helt acceptabelt. Hur var det nu, kompenserar man förlorad spänst med prylar, det kommer jag att göra, jag kanske redan har börjat? Leder! Och ja vad är det här med diskussionen om toppturerna hur kom de hit? Vad har hänt med diskussionen om 101 sätt att blanda fernet med whatever? Och maecus e and co planer på att starta eget låter ju spännande, hur ska det gå med din "kukenifittan" argumentation? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
oseriöst
Tillbaka
Topp