Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Österrike - Mayrhofen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MikaelU" data-source="post: 128803" data-attributes="member: 51943"><p>Tjo!</p><p></p><p>Jag körde en säsong i Mayrhofen förra säsongen och jag vill lova att det är en skön by! Inte lika hypad som Stanton eller andra ställen. Sköna säsongare. Mycket brädåkare eftersom Burton har sin park där.</p><p></p><p>Mayrhofen är inte världens bästa puderhål kanske, men det finns. Runt Horbergjoch, Rastkogel och Penkenjoch finns det en del sköna linjer som är lätta att komma åt från liften. Fördelen med Mayrhofen är att det inte finns så mycket puder-människor så du kan ofta åka fräsha linjer flera dagar efter ett dump. Har det kommit ett ordentligt dump så är glaciären Hintertux längst in i dalen ett hett tips också. Finns riktigt stora ytor! Dock, till Mayrhofen kommer du nog för parken.</p><p></p><p>Bland uteställena så är det Arena och Schlussel som gäller. Säsongarna hänger på Scotland Yard för ölen. Knyt kontakter där. Varje Onsdag så är det ett ställe som arrangerar fest med i princip alla säsongare. Självklart så har jag glömt bort vad det heter! Ta reda på!</p><p></p><p>Om du ska ner så rekommenderar jag Rayair om du bor i Mellan-Sverige. Du betalar bara 250 extra per flyg för t.ex. en smetad boardbag. Flyg Sverige - London - London - Salzburg. Lyx-alternativet är flyg till Innsbruck eller Salzburg.</p><p></p><p>I jobb-väg så är Hotell Strass ett hett tips. Jobbade MÅNGA svenskar och skandinavier där. Mig veterligen så var de sjukt nöjda med alla Svenskar där förra året så jag tror vi stor högt i rang där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MikaelU, post: 128803, member: 51943"] Tjo! Jag körde en säsong i Mayrhofen förra säsongen och jag vill lova att det är en skön by! Inte lika hypad som Stanton eller andra ställen. Sköna säsongare. Mycket brädåkare eftersom Burton har sin park där. Mayrhofen är inte världens bästa puderhål kanske, men det finns. Runt Horbergjoch, Rastkogel och Penkenjoch finns det en del sköna linjer som är lätta att komma åt från liften. Fördelen med Mayrhofen är att det inte finns så mycket puder-människor så du kan ofta åka fräsha linjer flera dagar efter ett dump. Har det kommit ett ordentligt dump så är glaciären Hintertux längst in i dalen ett hett tips också. Finns riktigt stora ytor! Dock, till Mayrhofen kommer du nog för parken. Bland uteställena så är det Arena och Schlussel som gäller. Säsongarna hänger på Scotland Yard för ölen. Knyt kontakter där. Varje Onsdag så är det ett ställe som arrangerar fest med i princip alla säsongare. Självklart så har jag glömt bort vad det heter! Ta reda på! Om du ska ner så rekommenderar jag Rayair om du bor i Mellan-Sverige. Du betalar bara 250 extra per flyg för t.ex. en smetad boardbag. Flyg Sverige - London - London - Salzburg. Lyx-alternativet är flyg till Innsbruck eller Salzburg. I jobb-väg så är Hotell Strass ett hett tips. Jobbade MÅNGA svenskar och skandinavier där. Mig veterligen så var de sjukt nöjda med alla Svenskar där förra året så jag tror vi stor högt i rang där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Österrike - Mayrhofen
Tillbaka
Topp