Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Österrikiska papper
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LemmeL" data-source="post: 183499" data-attributes="member: 49567"><p>Banker finns där, så vill du ha bankkonto är det bara att öppna. Inga problem.</p><p>om du har en telefon som inte är operatörslåst så går det lätt att köpa ett kontantkort där nere. Finns ett gäng att välja på. Jag körde med A1 och det funkade utmärkt, bra teckning och sånt</p><p></p><p>Österrike är med i EU och EU innebär fritt arbete och fri varutransport och sånna saker. Arbeta på där. Det kan dock hända att du måste regristrera dig som arbetstagande där, men det är inte heller några svårigheter. leta upp Polizei och Gemindschaft eller nåt sånt och lämna in lite papper där så är allt klart. Glöm bara inte att avregristrera dig när du sticker, annars kan det bli böter och förlorad arbetsrättighet typ. Är det ett stort företag du jobbar på så kanske deras personalbyrå fixar allt med tillstånd och papper. Skatt på lönen fixar företaget. Det är inte jättemycket svartjobb, men dom finns. Dock inget att rekomendera, du kan bli uppsagd på stört om du har otur och då sitter du där med skägget i brevlådan.</p><p></p><p>De flesta arbetsgivare har ju erfarenhet av sånt här, så det är bara att fråga dom. Enklaste sättet är att gå och knacka dörr, knacka lite mer och fortsätta knacka. Det finns jobb.</p><p></p><p>Gl hf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LemmeL, post: 183499, member: 49567"] Banker finns där, så vill du ha bankkonto är det bara att öppna. Inga problem. om du har en telefon som inte är operatörslåst så går det lätt att köpa ett kontantkort där nere. Finns ett gäng att välja på. Jag körde med A1 och det funkade utmärkt, bra teckning och sånt Österrike är med i EU och EU innebär fritt arbete och fri varutransport och sånna saker. Arbeta på där. Det kan dock hända att du måste regristrera dig som arbetstagande där, men det är inte heller några svårigheter. leta upp Polizei och Gemindschaft eller nåt sånt och lämna in lite papper där så är allt klart. Glöm bara inte att avregristrera dig när du sticker, annars kan det bli böter och förlorad arbetsrättighet typ. Är det ett stort företag du jobbar på så kanske deras personalbyrå fixar allt med tillstånd och papper. Skatt på lönen fixar företaget. Det är inte jättemycket svartjobb, men dom finns. Dock inget att rekomendera, du kan bli uppsagd på stört om du har otur och då sitter du där med skägget i brevlådan. De flesta arbetsgivare har ju erfarenhet av sånt här, så det är bara att fråga dom. Enklaste sättet är att gå och knacka dörr, knacka lite mer och fortsätta knacka. Det finns jobb. Gl hf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Österrikiska papper
Tillbaka
Topp