Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Otroligt ont i vaden utav skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 277376" data-attributes="member: 46762"><p>Jag upplevde liknande då jag ställde mig på skidor för första gången den här säsongen... Jag hade kört mycket benträning under hela hösten och tidig vinter (säsongspremiären var inte förräns efter jul...), bland annat mycket vadpress. </p><p></p><p>När jag åkte kände jag ingenting, men när jag gick omkring efter skidåkningen, utan pjäxor, så hade jag en brutalskön träningsvärk i vaderna. Det tog säkert 3-4 dagar innan värken försvann...</p><p></p><p>Min teori är som följer:</p><p>När jag tränade vader körde jag jäkligt mycket vadpress, ung. 130kg med ganska många repetitioner. Vaderna blev antagligen väldigt belastade och drog nog ihop sig ordentligt. Trots ordentlig stretch just efter pressandet och även i duschandet efteråt lyckades jag väl antagligen inte stretcha ut ordentligt utan vaderna blev väl ordentligt kortade. När jag sedan åkte så fick väl vaderna sig en ordentlig genomkörare att de långsamt började töjas ut till sitt normala jag... </p><p></p><p>Dock hade jag inte ont när jag åkte, då märkte jag inte ens av det, utan det var endast en såndär skön träningsvärk som man njuter lite av då man reser sig upp eller sätter sig ner. Eller det kanske bara är jag som njuter av träningsvärk?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 277376, member: 46762"] Jag upplevde liknande då jag ställde mig på skidor för första gången den här säsongen... Jag hade kört mycket benträning under hela hösten och tidig vinter (säsongspremiären var inte förräns efter jul...), bland annat mycket vadpress. När jag åkte kände jag ingenting, men när jag gick omkring efter skidåkningen, utan pjäxor, så hade jag en brutalskön träningsvärk i vaderna. Det tog säkert 3-4 dagar innan värken försvann... Min teori är som följer: När jag tränade vader körde jag jäkligt mycket vadpress, ung. 130kg med ganska många repetitioner. Vaderna blev antagligen väldigt belastade och drog nog ihop sig ordentligt. Trots ordentlig stretch just efter pressandet och även i duschandet efteråt lyckades jag väl antagligen inte stretcha ut ordentligt utan vaderna blev väl ordentligt kortade. När jag sedan åkte så fick väl vaderna sig en ordentlig genomkörare att de långsamt började töjas ut till sitt normala jag... Dock hade jag inte ont när jag åkte, då märkte jag inte ens av det, utan det var endast en såndär skön träningsvärk som man njuter lite av då man reser sig upp eller sätter sig ner. Eller det kanske bara är jag som njuter av träningsvärk? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Otroligt ont i vaden utav skidåkning?
Tillbaka
Topp