Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Otroligt svårt val av offpist betonad skida!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 217129"><p>Hej</p><p></p><p></p><p>Mina åsikter då:</p><p></p><p>K2 Apache Chief Relativ mjuk skida, ganska neutral svängradie, Men i och med att den är mjuk så kan du pressa den ganska bra. Jag gillar den skarpt.</p><p></p><p>Völkl Mantra Betydligt mycket styvare skida, mindre sväng. Skön "tysk" skida. Man vet vad man får helt enkelt. Funkar bra.</p><p></p><p>Nordica har jag inte provat.</p><p></p><p>Dynastar Pro Legend En styv hård rak skida. En pansarvagn. Är grym i uppkörd hårt före. Ett klart val för mig som "andra" skida. </p><p></p><p>Är kortare än dig men väger ungefär lika som dig. </p><p></p><p>Vart skall du åka?? </p><p></p><p>I Sverige? Välj Mantran eller Pro Legend. Mest för att dom är sjukt grymma i hårdare före som det oftast är i Sverige.</p><p></p><p>I Alperna K2. Får ut mer av en mjuk skida i off-pisten med mycket snö.</p><p></p><p>Allt enligt min åsikt.</p><p></p><p>//Hasse</p><p></p><p>Edit: Håller med Signelinho att du skall ha en bredare skida..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 217129"] Hej Mina åsikter då: K2 Apache Chief Relativ mjuk skida, ganska neutral svängradie, Men i och med att den är mjuk så kan du pressa den ganska bra. Jag gillar den skarpt. Völkl Mantra Betydligt mycket styvare skida, mindre sväng. Skön "tysk" skida. Man vet vad man får helt enkelt. Funkar bra. Nordica har jag inte provat. Dynastar Pro Legend En styv hård rak skida. En pansarvagn. Är grym i uppkörd hårt före. Ett klart val för mig som "andra" skida. Är kortare än dig men väger ungefär lika som dig. Vart skall du åka?? I Sverige? Välj Mantran eller Pro Legend. Mest för att dom är sjukt grymma i hårdare före som det oftast är i Sverige. I Alperna K2. Får ut mer av en mjuk skida i off-pisten med mycket snö. Allt enligt min åsikt. //Hasse Edit: Håller med Signelinho att du skall ha en bredare skida.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Otroligt svårt val av offpist betonad skida!
Tillbaka
Topp