Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ovärdeligt flyt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeradical" data-source="post: 813479" data-attributes="member: 43763"><p>Har bra koll på vem som kör på skidorna och var. Men vi vet ju alla att åkningen i FTW inte motsvarar nått man åker dagligen. Dom behöver skidor för extrema farter och varierande underlag, ofta hårt och uppkört samt gigantiska klippor.</p><p>Min tanke var istället att behålla mina JJ när det inte är 30 cm nytt samt inhandla WO för dom djupa dagarna. Är rädd för att BTD kan kännas som ytterligare en kompromiss.</p><p>Det som känns osäkert är snarare om WO verkligen är så mycket bättre i off-pisten att det lönar sig? </p><p>Har ingen lust att lägga 2000 extra om den största skillnaden är att folk stirrar lite mer i liftkön!</p><p></p><p>Jag har planer på en japan-tripp nästa är men i år blir det jaga puder i alperna samt heli/skoter i Ramundberget och då känns ju WO överflödiga. Men det är ju japan... </p><p></p><p>Sen ang annonsen så har jag fått en del ris för den, kanske med all rätt...</p><p>Såg att skidbutiken sålde HB för 5900 utan bindning men ca 5800 när man la till valfri bindning?</p><p>Tänkte inhandla men ångrade mig, la ut annonsen för att se hur intresset var. </p><p>ca 7000 med bindning är ändå typ 1500 billigare än många återförsäljare tänkte jag.</p><p>Men den tabben har man fått äta upp!</p><p></p><p>Tjao</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeradical, post: 813479, member: 43763"] Har bra koll på vem som kör på skidorna och var. Men vi vet ju alla att åkningen i FTW inte motsvarar nått man åker dagligen. Dom behöver skidor för extrema farter och varierande underlag, ofta hårt och uppkört samt gigantiska klippor. Min tanke var istället att behålla mina JJ när det inte är 30 cm nytt samt inhandla WO för dom djupa dagarna. Är rädd för att BTD kan kännas som ytterligare en kompromiss. Det som känns osäkert är snarare om WO verkligen är så mycket bättre i off-pisten att det lönar sig? Har ingen lust att lägga 2000 extra om den största skillnaden är att folk stirrar lite mer i liftkön! Jag har planer på en japan-tripp nästa är men i år blir det jaga puder i alperna samt heli/skoter i Ramundberget och då känns ju WO överflödiga. Men det är ju japan... Sen ang annonsen så har jag fått en del ris för den, kanske med all rätt... Såg att skidbutiken sålde HB för 5900 utan bindning men ca 5800 när man la till valfri bindning? Tänkte inhandla men ångrade mig, la ut annonsen för att se hur intresset var. ca 7000 med bindning är ändå typ 1500 billigare än många återförsäljare tänkte jag. Men den tabben har man fått äta upp! Tjao [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ovärdeligt flyt?
Tillbaka
Topp