Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Överdrivna lavinrapporter tar liv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 1021601" data-attributes="member: 16052"><p>Jag håller fullständigt med glisseur i denna diskussion. Då jag härstammar från södra Sverige så kan jag bara säga att när jag flyttade till alperna första gången visste jag inte att det fanns lavinrapporter heller . Jag är övertygad om att detta är fallet för väldigt många utav de svenska brummare i alperna. Det diskuteras att vi inte har statistik för vilka som åker mest offpist....holländare eller svenskar..... Vi skulle kunna basera detta på vissa rykten angåenden dynafit beast. Sport conrad hade ganska många sådana i lager men alla är sålda i september. De såldes inte i Holland. Skandinavier är mycket representerade i alpernas offpist och ofta kommer de från södra delarna av Sverige .</p><p></p><p> Jag är helt övertygad om att detta inte har nånting med svenska lavinskalor att göra. Jag tror att alla medverkande i free radicals har mer skuld än några lavinskalor i sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 1021601, member: 16052"] Jag håller fullständigt med glisseur i denna diskussion. Då jag härstammar från södra Sverige så kan jag bara säga att när jag flyttade till alperna första gången visste jag inte att det fanns lavinrapporter heller . Jag är övertygad om att detta är fallet för väldigt många utav de svenska brummare i alperna. Det diskuteras att vi inte har statistik för vilka som åker mest offpist....holländare eller svenskar..... Vi skulle kunna basera detta på vissa rykten angåenden dynafit beast. Sport conrad hade ganska många sådana i lager men alla är sålda i september. De såldes inte i Holland. Skandinavier är mycket representerade i alpernas offpist och ofta kommer de från södra delarna av Sverige . Jag är helt övertygad om att detta inte har nånting med svenska lavinskalor att göra. Jag tror att alla medverkande i free radicals har mer skuld än några lavinskalor i sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Överdrivna lavinrapporter tar liv?
Tillbaka
Topp