Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Överfallsrisk i latinamerika?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oscar Törnebrant" data-source="post: 373423" data-attributes="member: 62228"><p>Har bott i Chile och Guatemala, och jämfört med Centralamerika så är Chile säkrare än Tranås på dagtid. (tänk vad några år under diktatur kan göra) Som flera ovanstående har konstaterat så finns det alltid en risk att råka illa ut i större städer i fel områden. Men med lite sunt förnuft och mindre flashiga kläder klarar man sig bra. </p><p></p><p>Min erfarenhet är att hyfsade spanskakunskaper är ett stort plus. Jag har tagit mig ur flera kiviga situationer för att jag kunde snacka mig ur det. </p><p></p><p>Generellt sett så känns det väldigt säkert att resa i Chile söder om Santiago, och i Argentina söder om Buenos Aires. Jag liftade med helt främmande människor upp genom Patagonien själv i sex veckor och sov i princip vid vägkanten eftersom det kan dröja en dag tills det kommer en bil. Hände inte ett smack. Patagonien är f.ö. ett absolut måste om du reser till Chile/Argentina. </p><p></p><p>Klart du ska dra dit!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oscar Törnebrant, post: 373423, member: 62228"] Har bott i Chile och Guatemala, och jämfört med Centralamerika så är Chile säkrare än Tranås på dagtid. (tänk vad några år under diktatur kan göra) Som flera ovanstående har konstaterat så finns det alltid en risk att råka illa ut i större städer i fel områden. Men med lite sunt förnuft och mindre flashiga kläder klarar man sig bra. Min erfarenhet är att hyfsade spanskakunskaper är ett stort plus. Jag har tagit mig ur flera kiviga situationer för att jag kunde snacka mig ur det. Generellt sett så känns det väldigt säkert att resa i Chile söder om Santiago, och i Argentina söder om Buenos Aires. Jag liftade med helt främmande människor upp genom Patagonien själv i sex veckor och sov i princip vid vägkanten eftersom det kan dröja en dag tills det kommer en bil. Hände inte ett smack. Patagonien är f.ö. ett absolut måste om du reser till Chile/Argentina. Klart du ska dra dit! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Överfallsrisk i latinamerika?
Tillbaka
Topp