Överger du familjen om lavinen kommer som Tomas i "Turist"?

Jag skulle rädda min familj/annat sällskap.

Vill även veta vad experterna på alfahannebeteende
@Jibberisch och
@Jarle säger om saken :)

Edit: Sen vet jag inte om jag beroende på situationen har möjlighet att rädda dem, men jag skulle åtminstone göra mitt yttersta för att försöka.

Senast ändrad:
Jag skulle rädda min familj
säger jag sittande i soffan men om sanningen ska fram vet jag inte hur jag skulle reagera i den situationen då jag aldrig har upplevt något liknande.

Jag har inte riktigt alla parametrar här känner jag. Men håller med Tobler, svårt att säga riktigt innan jag konfrotnerats med situationen.

@heddious Angående alfahannar förutsätter jag att alla som är släkt med mig är riktigt jävla beta. Känns lite som det ligger i generna. Förutom släkten i Alabama, dom är alfa som fan. Men vem skulle inte vara det om man hade sprängämnen, traktorer och tillräckligt med vapen för att iscensätta en invation av ett mindre land. Dom har även fritterade Snickers. Om det spelar någon roll.

Huruvida
@jarle skulle vara en alfahanne eller inte, då behöver man först definiera upp epitetet en smula. Kan en hobbit vara alfa i ordets rätta bemärkelse?

Senast ändrad:
Jag är ganska säker på att min ringa längd per automatik gör mig beta. Hade jag däremot varit lång hade jag givetvis stirrat ner lavinen samtidigt som jag slår en krabba och utstöter ett avgrundsvrål för att etablera dominans.

Dessutom skulle min familj inte vara så dåliga att de inte åker ur en lavin.

Senast ändrad:
Jarle sa:
...givetvis stirrat ner lavinen samtidigt som jag slår en krabba och utstöter ett avgrundsvrål för att etablera dominans.
images

Är det här någon ny trend, eller? Jag förstår inte varför man skulle vilja slå en krabba?

korpenkraxar sa:
Om sanningen ska fram, skulle du förska rädda dig själv eller din familj?
Som det nämns i en av de artiklar trådskaparen länkat; "they self-edit their memories to fit their own narrative".
Troligen en av de mest vanliga mänskliga aktiviteterna.
Och detta efter att något hänt. Tänk vilka friheter vi tar oss när det gäller teoretiska situationer.

/r

rabbit sa:
Jarle sa:
...givetvis stirrat ner lavinen samtidigt som jag slår en krabba och utstöter ett avgrundsvrål för att etablera dominans.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/...aSe-LiBKSdxqs8WS0SPvfs2iYVmUHIv8M29WCLSZDVr4Q

Är det här någon ny trend, eller? Jag förstår inte varför man skulle vilja slå en krabba?

korpenkraxar sa:
Om sanningen ska fram, skulle du förska rädda dig själv eller din familj?
Som det nämns i en av de artiklar trådskaparen länkat; "they self-edit their memories to fit their own narrative".
Troligen en av de mest vanliga mänskliga aktiviteterna.
Och detta efter att något hänt. Tänk vilka friheter vi tar oss när det gäller teoretiska situationer.

/r
Flickor gillar pojkar som slår krabbor, en del pojkar gillar flickor.

Friheter!? insinuerar min bäste herre att det existerar en fri vilja?

Senast ändrad:
Att lura sig själv är väl allt man har som människa på den här tveksamma jävla planeten?

@Jarle, antar att jag går i en QI-liknande fälla nu. Men ja? Det fria valet är väl det andra allting vi har som människor?

Eller påstår du att konsekvenser etc. påverkar det fria valet så tillvida att det inte finns något fritt val? Kom igen! Ge mej någon fin-byxe-teori! Hit me! Mjukbrallan.

Edit:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fri_vilja

Det var inget....

Senast ändrad:
Nu återgår vi till frågan mina herrar. Själv har jag inte kommit till det stadiet (knappt byxmyndig) men när familje tiden är kommen skulle jag nog inte rymma.

Tillbaka
Topp