Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Överleva Stötens Big Air Bag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Drisen" data-source="post: 529768" data-attributes="member: 32388"><p>jhei: Nej det har jag inte, men jag har väldigt ont, men det är nog ingen fara på längre sikt.</p><p></p><p>Martiiin: Ja så är nog fallet, tror även en hel del var danska..</p><p></p><p>Eik: Jag kör hellre ett vanligt hopp, men du kanske tycker det är tuffare att landa i en mjuk kudde?</p><p></p><p>wire: Ja vi landade på skidorna med bra kontroll, men det var helt omöjligt att stå upp. Såg ingen under typ 7h som stod, och då såg jag flertalet skidlärare och andra duktiga åkare där vissa bara straight air och landade perfekt. </p><p>Idag var det HELT omöjligt att glida av på skidorna. Dock skriver stöten på sin hemsida att det skall gå att glida av. </p><p></p><p>Alltså en blandning av flög och gled iväg från bagen. Vi landade iaf på snön bakom hoppat och där var det stenhård is och det var uppförsbacke. Fast detta åtgärdades..efter att bagen tagit 4 offer! Killen som krashade efter mig fick föras till sjukhus i mora, killen lår orörlig och blev ivägburen på bår. Jag frågade en pistör där hur ofta detta händer, "Knappt 1/dag" blev svaret..</p><p></p><p>Fler som har bra erfarenheter om bagen som "StarcK"?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Drisen, post: 529768, member: 32388"] jhei: Nej det har jag inte, men jag har väldigt ont, men det är nog ingen fara på längre sikt. Martiiin: Ja så är nog fallet, tror även en hel del var danska.. Eik: Jag kör hellre ett vanligt hopp, men du kanske tycker det är tuffare att landa i en mjuk kudde? wire: Ja vi landade på skidorna med bra kontroll, men det var helt omöjligt att stå upp. Såg ingen under typ 7h som stod, och då såg jag flertalet skidlärare och andra duktiga åkare där vissa bara straight air och landade perfekt. Idag var det HELT omöjligt att glida av på skidorna. Dock skriver stöten på sin hemsida att det skall gå att glida av. Alltså en blandning av flög och gled iväg från bagen. Vi landade iaf på snön bakom hoppat och där var det stenhård is och det var uppförsbacke. Fast detta åtgärdades..efter att bagen tagit 4 offer! Killen som krashade efter mig fick föras till sjukhus i mora, killen lår orörlig och blev ivägburen på bår. Jag frågade en pistör där hur ofta detta händer, "Knappt 1/dag" blev svaret.. Fler som har bra erfarenheter om bagen som "StarcK"? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Överleva Stötens Big Air Bag?
Tillbaka
Topp