Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Överpiser på skidmarknaden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jansson" data-source="post: 49832" data-attributes="member: 29874"><p>Ser att Daniel J syftar på mina skidor! </p><p>Och mitt svar riktar sig mest till honom!</p><p>Om du har kritik så går det mycket bra att skriva vem det gäller så att den personen har chans att förklara! Om du skriver sakfel i "kritiken" så blir det något helt annat. Då är det en skär lögn och om man tyder din sida så tillhör du guds barn och en lögn slår nog inte högt i himmlen!? Citrerar din "kritik" //Men det är klart, när folk annonserar ut sina oanvända monster 85, årets modell för 8000kr och påstår att det är billigt...//</p><p>Så här står det inte i min annons! Ordet billigt finns inte med!</p><p>(Om man söker bland annonser med ordet billigt så finns det en annons och det är en cykel.)</p><p>Lade upp skidorna redan förra vintern och har inte ändrat den.</p><p>Om en privatperson säljer nya skidor måste då priset vara billigare än i butik? Du kan omöjligt veta hur många skidor jag har och vilken relation jag med skidtillverkare eller dylikt!</p><p>Kolla upp nypriset på Monster 85:orna + Tyrolia DX10 (Om du hittar ett par nya i butik?) samt en tyrolia platta så kommer du se att mina 8000:- är billigare än i butik. Vill även framhäva att skidorna nu blivit årets model. (Möjligen kan jag gå ner i pris men jag är inte i penganöd och kan även behålla skidorna) Och i vintras när jag lade upp annonsen så var de kommande säsongs model. Det är väl upp till mig om jag vill göra en avskrivning på mina anläggningstillgångar inför eventuell avyttring eller?</p><p>Erinrar mig även om att du ville köpa skidorna men till en annat pris för ett tag sedan (kan ha fel) men det är inte mitt problem om du vill pruta eller har "tunn" plånbok!</p><p>Är fullt medveten om att en del priser är skyhöga men en del skidåkare vill ha vissa detaljer som inte "följer med i paket" eller är orginal och kan tänka sig betala mer änn andra!</p><p>Ska man dra samma paralell med andra förbrukningsvaror? Att de också skall tappa 50% på ett år?</p><p>Tappar en Ferarri lika mycket som en Volvo? Dåligt jämförelse men det finns bra och dåliga skidor, även billigare och dyrare.</p><p></p><p>Lägg skambud och se det kanske går hem, bättre än att irritera sig kanske helt i onödan! </p><p>Observara att jag inte behöver sälja mina skidor, men det står mig fritt att annonsera och styra över eventuell prutmån!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jansson, post: 49832, member: 29874"] Ser att Daniel J syftar på mina skidor! Och mitt svar riktar sig mest till honom! Om du har kritik så går det mycket bra att skriva vem det gäller så att den personen har chans att förklara! Om du skriver sakfel i "kritiken" så blir det något helt annat. Då är det en skär lögn och om man tyder din sida så tillhör du guds barn och en lögn slår nog inte högt i himmlen!? Citrerar din "kritik" //Men det är klart, när folk annonserar ut sina oanvända monster 85, årets modell för 8000kr och påstår att det är billigt...// Så här står det inte i min annons! Ordet billigt finns inte med! (Om man söker bland annonser med ordet billigt så finns det en annons och det är en cykel.) Lade upp skidorna redan förra vintern och har inte ändrat den. Om en privatperson säljer nya skidor måste då priset vara billigare än i butik? Du kan omöjligt veta hur många skidor jag har och vilken relation jag med skidtillverkare eller dylikt! Kolla upp nypriset på Monster 85:orna + Tyrolia DX10 (Om du hittar ett par nya i butik?) samt en tyrolia platta så kommer du se att mina 8000:- är billigare än i butik. Vill även framhäva att skidorna nu blivit årets model. (Möjligen kan jag gå ner i pris men jag är inte i penganöd och kan även behålla skidorna) Och i vintras när jag lade upp annonsen så var de kommande säsongs model. Det är väl upp till mig om jag vill göra en avskrivning på mina anläggningstillgångar inför eventuell avyttring eller? Erinrar mig även om att du ville köpa skidorna men till en annat pris för ett tag sedan (kan ha fel) men det är inte mitt problem om du vill pruta eller har "tunn" plånbok! Är fullt medveten om att en del priser är skyhöga men en del skidåkare vill ha vissa detaljer som inte "följer med i paket" eller är orginal och kan tänka sig betala mer änn andra! Ska man dra samma paralell med andra förbrukningsvaror? Att de också skall tappa 50% på ett år? Tappar en Ferarri lika mycket som en Volvo? Dåligt jämförelse men det finns bra och dåliga skidor, även billigare och dyrare. Lägg skambud och se det kanske går hem, bättre än att irritera sig kanske helt i onödan! Observara att jag inte behöver sälja mina skidor, men det står mig fritt att annonsera och styra över eventuell prutmån! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Överpiser på skidmarknaden
Tillbaka
Topp