Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Överraska med skidor till min fru
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1200589" data-attributes="member: 12152"><p>När det gäller bredd håller jag inte riktigt med gubbfan. Jag har varit med om flera exempel där jag har sett tjejer som är strax efter nybörjarstadiet leta skidor på skidtestarhelger. De flesta verkar uppskatta det lugn som uppträder när man går upp lite i bredd. Inte för mycket, men ändå runt 80-85mm. Då blir det enklare att åka när det är lite mjukare i pisten samtidigt som isbettet blir lite enklare att hantera och mindre huggigt. Min sambo tex testade igenom en hel hög skidor och valde på eget bevåg en 100mm Atomic Access. Mjuk och bred. Hon har en smal Head pistskida och den 100mm:aren och jag har knappt sett henne åka på pistskidan sedan hon skaffade sig Atomicen. Och hon är väääldigt långt från avancerad i sin åkning. 80-90mm, metallfritt och inte för mycket kolfiber är mitt tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1200589, member: 12152"] När det gäller bredd håller jag inte riktigt med gubbfan. Jag har varit med om flera exempel där jag har sett tjejer som är strax efter nybörjarstadiet leta skidor på skidtestarhelger. De flesta verkar uppskatta det lugn som uppträder när man går upp lite i bredd. Inte för mycket, men ändå runt 80-85mm. Då blir det enklare att åka när det är lite mjukare i pisten samtidigt som isbettet blir lite enklare att hantera och mindre huggigt. Min sambo tex testade igenom en hel hög skidor och valde på eget bevåg en 100mm Atomic Access. Mjuk och bred. Hon har en smal Head pistskida och den 100mm:aren och jag har knappt sett henne åka på pistskidan sedan hon skaffade sig Atomicen. Och hon är väääldigt långt från avancerad i sin åkning. 80-90mm, metallfritt och inte för mycket kolfiber är mitt tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Överraska med skidor till min fru
Tillbaka
Topp