Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Övre maxtemperatur förvaring av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 1060789" data-attributes="member: 48397"><p>"Vad är det där för rubrik, undrar ni, du lägger väl för fan inte dina skidor i ugnen över sommaren!?"</p><p></p><p>Nä, ugnen är dessvärre för alltid en alpinsportsutrustningsfredad zon i köket efter en pjäxvärminingsmalör för ett par år sedan.</p><p></p><p>Jag äger ett nybyggt sk. passivhus där bland annat isolering och tillkommande värmeprestanda ger fördelaktigheter avseende driftkostnad och miljöpåverkan. Fint skare va! Nu bor vi kåken första sommaren och i brist på förvaring i form av garage eller uthus har jag nödgats lägga skidorna på vinden. Skidorna ligger ihopsatta parvis liggande plant mellan två takstolar, vilandes på gaffatejplindade spikar på respektive takstol.</p><p></p><p>En av effekterna av att huset är välisolerat är att det uppe på vinden kan det bli varmt, topptemperatu på ca 35 grader, än så länge och det kan säkert bli betydligt varmare. Med dagens förväntade temperaturrekord för sommaren så leder det till frågan nedan:</p><p></p><p>Efter vilka temeperaturer på vinden kan jag förvänta mig att ha 10-12par skidor delaminerade och ihoptrasslade som plockepinn?</p><p></p><p>Jag tänker att</p><p> [USER=136692]@areskidfabrik[/USER] och</p><p> [USER=15848]@hendryx[/USER] och några till knows shit som är för mig ovärderligt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 1060789, member: 48397"] "Vad är det där för rubrik, undrar ni, du lägger väl för fan inte dina skidor i ugnen över sommaren!?" Nä, ugnen är dessvärre för alltid en alpinsportsutrustningsfredad zon i köket efter en pjäxvärminingsmalör för ett par år sedan. Jag äger ett nybyggt sk. passivhus där bland annat isolering och tillkommande värmeprestanda ger fördelaktigheter avseende driftkostnad och miljöpåverkan. Fint skare va! Nu bor vi kåken första sommaren och i brist på förvaring i form av garage eller uthus har jag nödgats lägga skidorna på vinden. Skidorna ligger ihopsatta parvis liggande plant mellan två takstolar, vilandes på gaffatejplindade spikar på respektive takstol. En av effekterna av att huset är välisolerat är att det uppe på vinden kan det bli varmt, topptemperatu på ca 35 grader, än så länge och det kan säkert bli betydligt varmare. Med dagens förväntade temperaturrekord för sommaren så leder det till frågan nedan: Efter vilka temeperaturer på vinden kan jag förvänta mig att ha 10-12par skidor delaminerade och ihoptrasslade som plockepinn? Jag tänker att [USER=136692]@areskidfabrik[/USER] och [USER=15848]@hendryx[/USER] och några till knows shit som är för mig ovärderligt :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Övre maxtemperatur förvaring av skidor
Tillbaka
Topp