Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Övrig typ av åkning? Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmm2015" data-source="post: 1078854"><p>Jag kan tillbringa en hel dag med att träna kortsväng i en och samma "tråkiga" backe, för att då och då testa hur den funkar i en lite brantare. Mitt mål är att kunna ta mig ner i "isiga" 45-gradiga backar med bibehållen fartkontroll. Med fartkontroll menar jag att farten tillåts öka bara under de första 5 svängarna och sedan hålls konstant (och att man gör fler än 5 svängar). Så tipset är att fundera över vad man vill förbättra i sin åkteknik utanför pisten, i parken eller i branten och bryta ner det i rörelser man kan träna på i en "tråkig" backe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmm2015, post: 1078854"] Jag kan tillbringa en hel dag med att träna kortsväng i en och samma "tråkiga" backe, för att då och då testa hur den funkar i en lite brantare. Mitt mål är att kunna ta mig ner i "isiga" 45-gradiga backar med bibehållen fartkontroll. Med fartkontroll menar jag att farten tillåts öka bara under de första 5 svängarna och sedan hålls konstant (och att man gör fler än 5 svängar). Så tipset är att fundera över vad man vill förbättra i sin åkteknik utanför pisten, i parken eller i branten och bryta ner det i rörelser man kan träna på i en "tråkig" backe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Övrig typ av åkning? Hjälp!
Tillbaka
Topp