Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
P18, hjälp med alternativ..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 567921" data-attributes="member: 43586"><p>Yes, hittade några. Tackar, verkar vara bra skit faktiskt. De bindningar jag monterat hittills har varit av Looks nyare modeller, där det ligger en plastmall under hela bindningen. Denna mallen har varit lysande att använda.</p><p>Men, det gäller ju bara att vara extra noggrann så ska det nog ordna sig.</p><p></p><p></p><p>Mjo, nu handlar det förvisso inte om att fräsa ut, utan att slipa bort. Skruvar du bort slitage-gummi-mojängen som sitter längst bak/ner på pjäxan så ser du hur mycket du har att jobba med. 5-6 mm verkar inte helt orimligt enligt mitt tycke<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>Det är nog som ni säger ändå. Det skulle ju kunna orsaka problem med utlösning såvida det finns snö/is/skit under pjäxan som gör att den hamnar längre upp än vad den är "slipad" för..</p><p></p><p>Tack för synpunkterna iaf. </p><p></p><p>Vad tror ni förresten. Räcker det med att jag flyttar endast häldelen, eller ska jag slå på stora trumman och flytta även tådelen? 1 cm borde vara nog mån för att borra nya hål på häldelen?</p><p></p><p>// Henke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 567921, member: 43586"] Yes, hittade några. Tackar, verkar vara bra skit faktiskt. De bindningar jag monterat hittills har varit av Looks nyare modeller, där det ligger en plastmall under hela bindningen. Denna mallen har varit lysande att använda. Men, det gäller ju bara att vara extra noggrann så ska det nog ordna sig. Mjo, nu handlar det förvisso inte om att fräsa ut, utan att slipa bort. Skruvar du bort slitage-gummi-mojängen som sitter längst bak/ner på pjäxan så ser du hur mycket du har att jobba med. 5-6 mm verkar inte helt orimligt enligt mitt tycke:) Det är nog som ni säger ändå. Det skulle ju kunna orsaka problem med utlösning såvida det finns snö/is/skit under pjäxan som gör att den hamnar längre upp än vad den är "slipad" för.. Tack för synpunkterna iaf. Vad tror ni förresten. Räcker det med att jag flyttar endast häldelen, eller ska jag slå på stora trumman och flytta även tådelen? 1 cm borde vara nog mån för att borra nya hål på häldelen? // Henke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
P18, hjälp med alternativ..
Tillbaka
Topp