P2p?

AKvS

Medlem
P2p?
kan någon rekomendera något bra p2p program som inte är kazaa? försöker förgäves leta upp spel m.m. men hittar aldrig något, orkar inte fixa ock trixa på mIRC

tack på förhand

/ebbot

P2p?
Fick för ett tag sen reda på att kaaza har inbyggt spyware i sin programvara. Började leta efter andra alternativ och de jag fastnat för är:
1. Direct Connect
2. Morpheus

Direct Connect: Gigantiskt filarkiv, kan var lite krångligt att komma igång med men när man väl lär sig kommer du aldrig behöva något annat. Här finns mp3, filmer, you name it.

Morpheus: Ett "oldschool" program som Napster puttade undan, börjar nu komma tillbaka med ny källkod som gör det lättare att söka osv. En sålänge finns det inte så mycket folk som använder det, så det kan vara lite krångligt att hitta det man vill ha. Hur lätt som helst annars, min mormor skulle klara av det. :)

Hoppas du blivit någe klokare
/jonas

P2p?
Vad är det för fel på kazaa? Själv tycker kag att det funkar toppen, men om det inte funkar för dig så kan jag rekomendera följande:

Bearshare - Typ som kazaa, massor av låtar och allt det andra.

Morpheus - Inte fullt så många användare som Bearshare och därför inte lika mycket material.

Napster - Var det ledande märket förut men nu har det blivit massor av krångel och dessutom så kostar det att ha.

Min personliga favorit förutom kazaa är Bearshare.

P2p?
morpheus funkar hyfsat, men använder för tillfället iMesh. kazaa lyckades få min dator att krascha två gånger. kazaa verkar inte va nåt annat än ett mkt skickligt dolt virusprogram utklätt till p2p program.

P2p?
Jävla cp! Denna sajt handlar om skid/brädåkning inget jävla data pyssel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P2p?
kazaa är helt klart bäst när det gäller låtar men det finns risk för virus enligt en deö...men vad fan, när man får ett virus av norton antivirus program så kan man väl använda kazaa! annars om man vill ha filmer skulle jag rekommendera cirect connect...lite krångligt och har tyvärr inga hela skidfilmer...är det nåt program där det sitter folk med hela skidfilmer så skulle det va bra ifall någon kunde vara lite snäll å tipsa mig =)

P2p?
har laddat ned direct connect nu men hur gör man för att få komma
in på hubbar och adda ned saker? jag blir dissconnected från allt...

tack för svar förresten

P2p?
Kaaza är bara skrutt, hur osäkert som helst.
Direct connect är det klart bästa programmet, enda problemet är att du måste dela ut många filer för att komma in i de bästa hubbarna. Så det underlättar om du har en stor hårddisk.
kolla in www.neo-modus.com

Vill man bara ha musik så är audiogalaxy bra, kan dock vara lite krångligt att hitta mainstream musik eftersom många stora artister är spärrade. Men testa att söka på lite olika kombinationer av låt namnet så brukar det funka tillslut.

P2p?
Jepp, Kazaa är nästan att betrakta som virus. Dom togs över av något annat företag för några månader sen om jag inte minns fel. Man var då tvungen att uppgradera till senaste versionen för att ö.h.t. kunna använda det. Då passade installationsfilen samtidigt på att lägga in små fula program som ändrar startsida i browsen, ploppar upp banners i tid och otid osv. Detta trots att man valt borta alla extraprogrammmen i instalationen.

Morpheus är väl i stort sett samma program som gamla Kkazaa? Rätta mig gärna om jag har fel där för jag är själv lite nyfiken. Interfacet är åtminstone det samma bortsett från att vissa ikoner bytts ut.

Personligen tycker jag iMesh är lite tacky men samtidigt är det nog bäst att välja något av de mer väletablerade p2p som finns pga utbudet av delade filer där.

P2p?
audiogalaxy är bäst. den använder inte så många av datorns dll filer, så den segar inte ner lika mycket som kaaza gör.. sen är det virus fritt, och de flesta låtar funkar på första försöket + att dom går snabbt att ladda ner. och ala låtar finns. mycket bättre än napster, winmx, morpheus och kaaza när det gäller musik.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp