Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
På jakt efter ny bräda för lång person.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="w0llz" data-source="post: 944847" data-attributes="member: 132369"><p>Skillnaden mellan "belägen" är att TRS är (TnT) extruded och T.rice sintered. </p><p></p><p>Efter lite googlande, så har jag hittat följande (+mail konversation med libs support) så är det inte någon sketen extruded på TRS:n heller, den ska vara helt OK (fluor och teflon behandlad..:/).</p><p></p><p>Dock pga materialens struktur (hur man tillverkar extruded) så innehåller den inte porer som sintered gör, därav fastnar vaxen bättre på sintered. Det är många som klagar att det går segt när det är blött snö, och det är väl för att vaxen slits bort betydligt snabbare från en "extruded" än en sintered. Men när det väl är prima snö så skulle det inte vara större skillnader. Samt att sintered är hårdare och därav tål den mer stryk men dock är den svårare att laga?</p><p></p><p>........--> Sintered kräver mer kontinuerlig vallning (oberoende av snö typ?) där (TnT) extruded inte behöver vallas lika frekvent (gäller dock inte när det är blött?)</p><p></p><p>Nån får gärna säga till om jag förstått det fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="w0llz, post: 944847, member: 132369"] Skillnaden mellan "belägen" är att TRS är (TnT) extruded och T.rice sintered. Efter lite googlande, så har jag hittat följande (+mail konversation med libs support) så är det inte någon sketen extruded på TRS:n heller, den ska vara helt OK (fluor och teflon behandlad..:/). Dock pga materialens struktur (hur man tillverkar extruded) så innehåller den inte porer som sintered gör, därav fastnar vaxen bättre på sintered. Det är många som klagar att det går segt när det är blött snö, och det är väl för att vaxen slits bort betydligt snabbare från en "extruded" än en sintered. Men när det väl är prima snö så skulle det inte vara större skillnader. Samt att sintered är hårdare och därav tål den mer stryk men dock är den svårare att laga? ........--> Sintered kräver mer kontinuerlig vallning (oberoende av snö typ?) där (TnT) extruded inte behöver vallas lika frekvent (gäller dock inte när det är blött?) Nån får gärna säga till om jag förstått det fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
På jakt efter ny bräda för lång person.
Tillbaka
Topp