Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
På jakt efter softshelljacka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mersnö" data-source="post: 1243285" data-attributes="member: 179187"><p>Jag har sedan ett par år en Arc'teryx Gamma MX hoody som jag är nöjd med, skön, flexibel och fryser ej med en lättare ulttröja typ Woolpower lite ned till -5 eller möjligen -10 med en lite tjockare ulltröja. Den har viss isolering, om man ej vill ha detta finns Gamma LT men den har jag inte provat. Den täcker bra över halsen och har en luva som går över hjälmen vb. Klarar lätt regn men inte mer än så under längre tider. Jag har ofta svårt att hitta jackor med tillräckligt lång armlängd men denna passar perfekt. Möjlig nackdel är att den saknar snölås kring midjan om det är mycket lössnö. Praktiska bröstfickor om man har ryggsäck men saknar liftkortsficka på armen om det är viktigt. Om det blåser mycket eller är kallare har jag en Sabre AR som är mycket bra men gillar mer softshellkänslan, den tajtare skärningen och avsaknaden av prassel. Ser nu när jag kollade upp skillnad i materialt mellan MX och LT att de även har en ny softshelljacka som heter Procline med fler färger. Har inte provat de övriga märkena som jaksu föreslog.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mersnö, post: 1243285, member: 179187"] Jag har sedan ett par år en Arc'teryx Gamma MX hoody som jag är nöjd med, skön, flexibel och fryser ej med en lättare ulttröja typ Woolpower lite ned till -5 eller möjligen -10 med en lite tjockare ulltröja. Den har viss isolering, om man ej vill ha detta finns Gamma LT men den har jag inte provat. Den täcker bra över halsen och har en luva som går över hjälmen vb. Klarar lätt regn men inte mer än så under längre tider. Jag har ofta svårt att hitta jackor med tillräckligt lång armlängd men denna passar perfekt. Möjlig nackdel är att den saknar snölås kring midjan om det är mycket lössnö. Praktiska bröstfickor om man har ryggsäck men saknar liftkortsficka på armen om det är viktigt. Om det blåser mycket eller är kallare har jag en Sabre AR som är mycket bra men gillar mer softshellkänslan, den tajtare skärningen och avsaknaden av prassel. Ser nu när jag kollade upp skillnad i materialt mellan MX och LT att de även har en ny softshelljacka som heter Procline med fler färger. Har inte provat de övriga märkena som jaksu föreslog. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
På jakt efter softshelljacka
Tillbaka
Topp