Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
På jakt i vallabänkens tecken!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RikardW" data-source="post: 266104" data-attributes="member: 15154"><p>Varför ska du ha plats för mer än en skida? När du sicklar behöver du så mycket tryck som möjligt mot skidan och det får du om du har skidan så nära kroppen som möjligt. Vidare när du lägger på vallan så släpar du alltid sladden i vallan på ena skidan när du vallat den andra. Nej, det räcker med stativ för en skida. Jag tycker Swix var bra tidigare - man kunde dra åt skidan ordentligt. Dock vet jag inte hur breda skidor dom klarar i dagens feta skidsamhälle....</p><p></p><p>Bänk kan du ju ta va fan skit som helst. Se bara till att den är stadig så att den inte far iväg när du hänger dig med hela din kroppsvikt när du sicklar. Ska den vara hoppfällbar är swix gamla i stål bra. Den är tung o stabil. Lättare varianter i lättmetall blir bara vingliga. </p><p></p><p>Angående stativen är det bara att se till att skidan sitter som berget så att den inte ruckar på sig när du arbetar. Du ska ju även kunna sätta skidan på högkant så att du kan slipa/dra av grader på kanterna. Likaså ska skidan sitta stabilt här. Om den lossnar skär man sig bara på tummar o handleder - och det vill man ju spara till söndagsdeppresionen efter lördagsfyllan....</p><p></p><p>Då är det bara att ge sig ut i cyberrymden o söka - det överlåter jag till övriga i detta forum.</p><p></p><p>Själv lämnar jag mina lagg på verksta´n....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RikardW, post: 266104, member: 15154"] Varför ska du ha plats för mer än en skida? När du sicklar behöver du så mycket tryck som möjligt mot skidan och det får du om du har skidan så nära kroppen som möjligt. Vidare när du lägger på vallan så släpar du alltid sladden i vallan på ena skidan när du vallat den andra. Nej, det räcker med stativ för en skida. Jag tycker Swix var bra tidigare - man kunde dra åt skidan ordentligt. Dock vet jag inte hur breda skidor dom klarar i dagens feta skidsamhälle.... Bänk kan du ju ta va fan skit som helst. Se bara till att den är stadig så att den inte far iväg när du hänger dig med hela din kroppsvikt när du sicklar. Ska den vara hoppfällbar är swix gamla i stål bra. Den är tung o stabil. Lättare varianter i lättmetall blir bara vingliga. Angående stativen är det bara att se till att skidan sitter som berget så att den inte ruckar på sig när du arbetar. Du ska ju även kunna sätta skidan på högkant så att du kan slipa/dra av grader på kanterna. Likaså ska skidan sitta stabilt här. Om den lossnar skär man sig bara på tummar o handleder - och det vill man ju spara till söndagsdeppresionen efter lördagsfyllan.... Då är det bara att ge sig ut i cyberrymden o söka - det överlåter jag till övriga i detta forum. Själv lämnar jag mina lagg på verksta´n.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
På jakt i vallabänkens tecken!
Tillbaka
Topp