på tal om mittmontering

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 54574
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 54574

Guest
på tal om mittmontering
jag va på teamsportia idag och ställde in mina bindningar för jag köpte pjux också då sa jag till om att jag skulle ha mittmonterat men då fick jag dom bakmonterade för att han i butiken sa att det är AAAASs svrt att åka på mittmonterat är detta sant??? stör mig som fan... på detta

på tal om mittmontering
ja om jag har förstått de rätt. det är svårare att åka på en mittmonterad skida eftersom de flesta inte är helt symetriska. men så finns det ju några sm är det t.ex fischer habbit och addict och atomic triplets urban. eftersom skidans mitt på bredden (altså där den är smalast) inte liger i mtten på skidans längd så kommer skidan att uppföra sig lite mysko.
men om du endast ska åka park så är mittmonternig rätt men om du ska ha skidan till mer allround så är det naturligtvis sämre. då kommer bakmonterat funka bättre.

har säkert tänkt lite fel men då får nån rätta mig.

på tal om mittmontering
Det är mycket lättar med mitt i parken men i pisten så blir det lite svårare men det är skitsamma om du skall va mycket i park:D

på tal om mittmontering
jag åker bara i parken men han i butiken fatta inte det de enda jag åker i pisten är när jag åker från parken till liften:P:P

på tal om mittmontering
Skitsnack. Är du sjukt grym och tävlar på hög nivå så ska du ha mittmonterat. Annars ska du helst ha minst 3 cm bakom mitten. Är sjukt begränsad användnings område om det är mittmonterat. Omöjligt att åka på skär tex men det är kanske därför alla hasar runt? Och tror inte du känner någon skillnad på rotationsvikten om du har den 3 cm bakom mitten. Och det är den som är hela skillnaden så..

//H

Senast ändrad:
på tal om mittmontering
nej jag tävlar inte och sånt men asså man vill ju ha mittmonterat i parken och han i butiken sa att det är as svårt om man har vanliga pjux oxh inte jibb pjux för vanliga pjux är lite lutade framåt och jubb pjux är typ helt raka...:P:S:S:S:S:S

på tal om mittmontering
För att svara på din fråga: ja det är mycket svårare att köra normal carving med mittmontering

men om du bara ska hoppa och se ut som om du inte kan åka skidor i resten av pisten så är det väll bara att montera om, svårare än så är det inte

på tal om mittmontering
jag åker ju bara park men fan asså nu får jag typ inte ändra montering för mina päron... men det gör jag nog ändå men fan asså man ser ju ut som nån jävla dyngrak skåning om man kommer på bakmonterat i parken...

på tal om mittmontering
Har du köpt nya pjäxor till gamla lagg/bindningar? Ställde han in bindningarna efter dina nya pjäxor eller monterade han bindningar?

på tal om mittmontering
han monetera och ställde in bindningar efter mina nya pjux ja..

på tal om mittmontering
men vafan om killen i buitken inte monterade mitt som du hade sagt utan ändrade utan att fråga? (det är så jag förstår det utav den luddiga förklarningen) Då är det ju bara säga år jäveln att han ska montera sm du ville eller stämma aset.

på tal om mittmontering
aah jag sa ju det men som kom päronen in i bilden och säger till killen att jag aldrig åker park nästan???:S:S:S:S:S:S

på tal om mittmontering
nej jag köpte skidor na för ett tagsen med bindningarna brevid i en låda:P och nu åkte jag dit och monterade på bindningen efter pjäxan....

på tal om mittmontering
swed sa:
nej jag köpte skidor na för ett tagsen med bindningarna brevid i en låda:P och nu åkte jag dit och monterade på bindningen efter pjäxan....
Ok då fattar jag det! Dom är nog inte "bakmonterade" utan helt normalt monterade.

swed sa:
aah jag sa ju det men som kom päronen in i bilden och säger till killen att jag aldrig åker park nästan???:S:S:S:S:S:S
Ok är det butikens fel?
Provåk först. Åk till parken och se om du blir mobbad för du har "felmonterade" skidor. Isåfall byt polare!

på tal om mittmontering
okej men är det så svårt att åka mittmonterat med vanliga pjux??

på tal om mittmontering
eftersom din livsteori är att det ordnar sig så gör nog detta med det, men jag köpte ett par k2 public enmey förra året som dom monterade av mig och då satte dom den så långt jävla bak mankan tänka sig såg skitfult ut och så vart det svårare i parken, men jag lämnade in mina till ett skidaffär och han monterade om dom för 120 spänn , och satte dom två cm bakom och det blev kanon:P och du kan säga till dina päron om du flyttar bindningen och hålen är mer än 2 cm från varandra är det ingen vara bara dom inte är för nära varandra så 2 cm och mer är lungt , men på dig låter det som om dom monterade dom långt bak så väll någe mellan ting.

men HASSE har rätt visst men för mig är inte tjusningen med skidåkning att åka fort och fint i en pist , utan att hoppa och hålla på sen kan man även åka pist men kanske inte exakt lika bra men det är en vanesak , såt i annan ställning i början kommer det kännas anordlunda men när du ahr vant dig så är detlungt:P

så jag tycker att du ska välja mittmonterat om du är en riktigt parkråtta.
eller så har du någe mellan ting så kan du göra allt,
eller så låter du detvara.

på tal om mittmontering
Testa som du har det nu. Bara onödigt att montera om utan att testa först. Har du ingen aning om hur det känns med "true center" så är det en chansning att montera så.

på tal om mittmontering
Nää, inte direkt. Man måste ändra sin åkstil lite, men man lär sig snabbt. Om du åker mycket puder är det ändå bättre med vanlig montering, enligt mig iaf.

Lycka till med att övertala Päronet nu:-)

//Axel

på tal om mittmontering
ja det kan dom för på ett par twintip ser det ut som vattenskidor om man ahr dom långt bak om man nu ändå ahr ett par twintip som är till för att hoppa så varför itne göra dom så bra man kan i parken om det är en twintip skida sen äre snyggare när dom är i mitten

på tal om mittmontering
Så du menar att man ska montera sina AK Enemy oxå??? Skulle vara kul att se dig åka på dom. Allt bero på var skärningen på skidan ligger...

//H

på tal om mittmontering
om det var menat till mig så är det en viss skillnad för det är inte en renodlad parkskida som fujativen är:P viss skillnad

på tal om mittmontering
Ja exakt och då vi inte vet vilka skidor han har så är det svårt att säga hur han ska montera eller hur??? Finns twintips med skärning ganska långt bak oxå så.

//H

på tal om mittmontering
Åker du i princip endast park så ska du ha helt mittmonterat eller nån centimeter bakom. Jag tycker att du ska gå tillbaka och säga att de ska rätta till felet eftersom de inte monterade som du sa...

När jag skulle montera mina trodde dom inte att jag var riktigt klok när jag ville ha dom 1 cm bakom mitten. De började också tjata om att det är skitsvårt att åka då och bla bla bla. Men dom gjorde i alla fall som jag sa.

på tal om mittmontering
jag har förra årets fujative och jag ska montera om dom imöra... over and out

Tillbaka
Topp