Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
På vilken nivå ska jag lägga mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tommy_Wannabe_freerider" data-source="post: 374582" data-attributes="member: 76186"><p>Hei, altren!</p><p></p><p>Om man tar seg vann over hodet ved et skikjøp kommer en del an på hvor lenge du har åkt skidor. Altså, hvor erfaren du er. Jo større midje på skiene, jo mer krevende er de som regel. </p><p></p><p>Selv ville jeg sjekket ut noen av Völkls ski. Kanskje Mantra...? 184 har 96mm midje og 22,5 m svingradius. Den skal være en veldig bra allround modell; veldig bra i pudder/off piste, og bra även på pisterna! </p><p></p><p>Forresten, så har ingen av skiene du nevner xx CENTIMETER i midje! Det skulle i så fall vara hyfsad feta skidor! (Jag bara skämtas! Jeg forstod hva du mente)</p><p></p><p>Selv kjører jeg på et par Völkl Unlimited AT3 som er 170 lange og 72 på midjen. (Ingen perfekt off piste ski) Jeg kommer nok til å bytte til neste år! Må bare bli litt mer erfaren først. Forrige sesong var min første på alpinski.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tommy_Wannabe_freerider, post: 374582, member: 76186"] Hei, altren! Om man tar seg vann over hodet ved et skikjøp kommer en del an på hvor lenge du har åkt skidor. Altså, hvor erfaren du er. Jo større midje på skiene, jo mer krevende er de som regel. Selv ville jeg sjekket ut noen av Völkls ski. Kanskje Mantra...? 184 har 96mm midje og 22,5 m svingradius. Den skal være en veldig bra allround modell; veldig bra i pudder/off piste, og bra även på pisterna! Forresten, så har ingen av skiene du nevner xx CENTIMETER i midje! Det skulle i så fall vara hyfsad feta skidor! (Jag bara skämtas! Jeg forstod hva du mente) Selv kjører jeg på et par Völkl Unlimited AT3 som er 170 lange og 72 på midjen. (Ingen perfekt off piste ski) Jeg kommer nok til å bytte til neste år! Må bare bli litt mer erfaren først. Forrige sesong var min første på alpinski. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
På vilken nivå ska jag lägga mig?
Tillbaka
Topp