Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
På vilken nivå ska jag lägga mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 374623" data-attributes="member: 32937"><p>Redan när jag läste inlägget tänkte jag på Mantra. Alla svar med liknande budskap borde väl redan ha övertalat dig. </p><p>Om inte: Att Mantra skulle vara för svår för dig tror jag inte alls. Mina grundläggande info var väldigt lika dina när jag köpte mina Mantra förra året. Skillnaden är väl att jag i princip inte tränar mina lår alls, och att du har närmare 10 kg mer än mig att omvandla till kraft. För mig funkar skidorna utmärkt. De kräver en viss ansträngning till skillnad från min förra skidor - pocket-rocket. Det betyder att man faktiskt måste "åka" på skidorna för att de ska komma till sin rätt, i motsats till att bara "glida med". Det är snarare en fördel tycker jag, eftersom att man höjer sig lite extra då. Sen går det förstås bra att vila sig igenom en transportsträcka om man behöver det. Det bästa med Mantra är att dom har riktigt bra pistgrepp samtidigt som de är härliga att köra i lössnö. Det enda jag har riktigt stora problem med är pucklar, men det kan mycket väl handla om teknik och inte skidorna. TexMurphys reservationer för skidorna håller jag med om, men om man inte orkar hålla skäret i extremt höga farter är det nog läge att sakta ner, och med tight skog menas skog som egentligen inte är värd att åka i, eftersom att farten blir så pass låg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 374623, member: 32937"] Redan när jag läste inlägget tänkte jag på Mantra. Alla svar med liknande budskap borde väl redan ha övertalat dig. Om inte: Att Mantra skulle vara för svår för dig tror jag inte alls. Mina grundläggande info var väldigt lika dina när jag köpte mina Mantra förra året. Skillnaden är väl att jag i princip inte tränar mina lår alls, och att du har närmare 10 kg mer än mig att omvandla till kraft. För mig funkar skidorna utmärkt. De kräver en viss ansträngning till skillnad från min förra skidor - pocket-rocket. Det betyder att man faktiskt måste "åka" på skidorna för att de ska komma till sin rätt, i motsats till att bara "glida med". Det är snarare en fördel tycker jag, eftersom att man höjer sig lite extra då. Sen går det förstås bra att vila sig igenom en transportsträcka om man behöver det. Det bästa med Mantra är att dom har riktigt bra pistgrepp samtidigt som de är härliga att köra i lössnö. Det enda jag har riktigt stora problem med är pucklar, men det kan mycket väl handla om teknik och inte skidorna. TexMurphys reservationer för skidorna håller jag med om, men om man inte orkar hålla skäret i extremt höga farter är det nog läge att sakta ner, och med tight skog menas skog som egentligen inte är värd att åka i, eftersom att farten blir så pass låg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
På vilken nivå ska jag lägga mig?
Tillbaka
Topp