Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Paj i knäna, typ.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 1195170" data-attributes="member: 10760"><p>Tänker att du behöver ta reda på om det är något fel på knät och sen kan du börja fundera på vilken träning du ska göra för att <strong>inte</strong> få ont när du åker.</p><p></p><p>Jag har artros i höger knä, typ saknar helt ledytan, det är sjukt onice och en rätt jobbig diagnos att få när man står på skidor en 70-80 dagar varje år.</p><p></p><p>OP är inte aktuellt då de räknar med att ett nytt knä håller 20 år och då skulle jag behöva byta en gång till innan jag tar på mig träfracken.</p><p></p><p>Pratade men min "husnaprapat" och kom fram till att träning och då primärt styrketräning borde ge rätt bra resultat, eftersom jag normalt tränar kanske 300h per år snorsport så behöver jag bygga muskler, så numera är det olympiska lyft och lite annat smått och gott som kompletterar snorsportandet. </p><p></p><p>Djupa "over head squats", frivändnig, ryck och stöt ger både lite explosivitet och rörlighet och lägger man på leg-curls och leg-extentions så blir träningen ganska komplett.</p><p>Har lagt på det sen i maj och då kört kanske 1h per vecka med styrka och visst får jag ont i vissa lägen men jag har inte längre konstant molande värk som jag hade efter förra årets skidsäsong.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 1195170, member: 10760"] Tänker att du behöver ta reda på om det är något fel på knät och sen kan du börja fundera på vilken träning du ska göra för att [B]inte[/B] få ont när du åker. Jag har artros i höger knä, typ saknar helt ledytan, det är sjukt onice och en rätt jobbig diagnos att få när man står på skidor en 70-80 dagar varje år. OP är inte aktuellt då de räknar med att ett nytt knä håller 20 år och då skulle jag behöva byta en gång till innan jag tar på mig träfracken. Pratade men min "husnaprapat" och kom fram till att träning och då primärt styrketräning borde ge rätt bra resultat, eftersom jag normalt tränar kanske 300h per år snorsport så behöver jag bygga muskler, så numera är det olympiska lyft och lite annat smått och gott som kompletterar snorsportandet. Djupa "over head squats", frivändnig, ryck och stöt ger både lite explosivitet och rörlighet och lägger man på leg-curls och leg-extentions så blir träningen ganska komplett. Har lagt på det sen i maj och då kört kanske 1h per vecka med styrka och visst får jag ont i vissa lägen men jag har inte längre konstant molande värk som jag hade efter förra årets skidsäsong. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Paj i knäna, typ.
Tillbaka
Topp