Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paketresa till Kanada.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 28131" data-source="post: 508328"><p>Har själv tillbringat 2säsonger i kanada och kan dela med mig av mina åsikter/funderingar...</p><p></p><p>Söker du runt på FR om Banff kommer du snart märka att Banff inte lockar speciellt många säsongare. Det finns ett par anledningar till detta. Banff ligger en bit längre in i landet än tex Kicking Horse (där jag säsongade förra året), detta medför att de generellt sett får mindre snö.</p><p>Har inte åkt skidor i Banff-regionen men som jag förstått det så är det Lake Louise som gäller. Kruxet är att det ligger 6mils körning ifrån Banff.</p><p>Banff är alltså inte känt för att vara en puderhåla. Speciellt inte i April! I allmänhet snöar det inte speciellt frekvent i April.</p><p></p><p>Besökte Banff stad över en dag förra året och i min mening är det mer eller mindre ett shopping center samt mer päls än gore-tex. Eller som en local i kicking sa: I go there for the sushi...</p><p></p><p>Man ska helt enkelt ha klart för sig vad man är ute efter om man är beredd att lägga en hel del pengar på att åka till Banff, och Kanada i April.</p><p></p><p>/jonas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 28131, post: 508328"] Har själv tillbringat 2säsonger i kanada och kan dela med mig av mina åsikter/funderingar... Söker du runt på FR om Banff kommer du snart märka att Banff inte lockar speciellt många säsongare. Det finns ett par anledningar till detta. Banff ligger en bit längre in i landet än tex Kicking Horse (där jag säsongade förra året), detta medför att de generellt sett får mindre snö. Har inte åkt skidor i Banff-regionen men som jag förstått det så är det Lake Louise som gäller. Kruxet är att det ligger 6mils körning ifrån Banff. Banff är alltså inte känt för att vara en puderhåla. Speciellt inte i April! I allmänhet snöar det inte speciellt frekvent i April. Besökte Banff stad över en dag förra året och i min mening är det mer eller mindre ett shopping center samt mer päls än gore-tex. Eller som en local i kicking sa: I go there for the sushi... Man ska helt enkelt ha klart för sig vad man är ute efter om man är beredd att lägga en hel del pengar på att åka till Banff, och Kanada i April. /jonas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Paketresa till Kanada.
Tillbaka
Topp