Pallar Armada ARG 90 kg tung man?

Jakobe

Ny medlem
Hej!
Jag bor i vinter i den lilla byn Chamonix i Frankrike. Här finns som vissa av er kanske vet ganska stora möjligheter till att åka puder, vilket jag med största lycka gör.
Till vardags så knäpper jag fast pjäxorna på ett par Gotama 08/09 190 cm. Jag är en van skidåkare och vill skaffa mig en riktigt bra puderskida.

Det skall dessvärre nämnas att min kropp är ganska tung med ca 90 kg och 190cm tillhörande längd.

Gillar all typ av puderåkning och vill ha en puderskida som fungerar både på öppna ytor och i upp till halvtät skog.
Jag har snöat in på Armadas ARG som jag tycker verkar vara en fantastisk skida men måttet 185cm gör mig osäker om det är skidan för mig? Räcker det, blir lite tveksam och som fattig säsongare vill man ju inte lägga pengar på något man blir missnöjd med.
Har även funderat på Völkls kuro men det känns som om ARG är mer allround (olika typer av puder dvs)?
Mycket frågor på samma gång men jag hoppas att någon kan bringa i alla fall lite klarhet i min skalle.
/J

Gå på kuro 195 i stället om du står mellan ARG och Kuro.
ARGn är nog tyvärr lite liten! Kör själv ARG och den passar mina 174/70kilo bra, men vet att folk som är i din storlek har haft problem med att den dyker och tycker den känns för kort när de börjar gå undan.

EHP 193 är en rätt trevlig chamonix-skida annars. Lite mer åt charger hållet. :)

Ses på pocoloco i vår! :)

Senast ändrad:
Skulle tro samma sak som Eric_W, ARG är lite för liten för dig. Hade en kamrat under min senaste säsong som körde ARG och han var i din storlek. Jag tror han åkte på den 3 eller 4 dagar, men sedan sålde han den för att den var totalt opålitlig i hög fart enligt honom.

Kör själv på Kuron, fast i 185, och den är enormt stabil. Går fort överallt! Hade den i princip som enda skida under hela säsongen i USA (utom i parken då).

Checka in BD Megawatt också, den pallar trots sin mjukhet mina 85kg+ med lätthet även i en hård Årepist. Jag kör dessutom ganska hårt, så den räcker nog till för dig också. Reine körde den nu när han var i Japan och han är helt förälskad i den.

Jupp, Megawatt lär vara riktigt bra enligt sägnen. Vet förövrigt en brunstig Soerhage nere i cham som kör just sådana! ;-)
Ber du snällt får du säkert prova!

Senast ändrad:
Tack för svaren. Får ta och kolla upp domdär svarta diamanterna. Kanske kan vara nått.
Eric: ajjemen de e bara å komma förbi å sno en burgare anytime:D

Tillbaka
Topp