Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1056680" data-attributes="member: 83225"><p>Känns som att hela tråden blir lite märklig i sin utgångspunkt. Om du är stark som fasen i benen men har problem med uthålligheten vid rejäl skidåkning så kommer nog tyvärr inte mer styrketräning för benen hjälpa. Min egen erfarenhet av skidåkning är att den största boven är mjölksyra, alltså borde ju det rimligaste vara att träna på det. Så backintervaller eller bara löpning på ojämnt underlag lär ju ge absolut bäst resultat. Sen är det klart att tekniken gör stor skillnad. För 6 år sen var mina ben helt förstörda medan jag idag inte har några större bekymmer med snabba åk på upp emot 1000 fallhöjdsmeter. Visst har jag lite bättre grundkondition idag men jag var lättare då och gjorde ungefär lika bra löptider. Min teknik har dock förbättrats enormt däremellan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1056680, member: 83225"] Känns som att hela tråden blir lite märklig i sin utgångspunkt. Om du är stark som fasen i benen men har problem med uthålligheten vid rejäl skidåkning så kommer nog tyvärr inte mer styrketräning för benen hjälpa. Min egen erfarenhet av skidåkning är att den största boven är mjölksyra, alltså borde ju det rimligaste vara att träna på det. Så backintervaller eller bara löpning på ojämnt underlag lär ju ge absolut bäst resultat. Sen är det klart att tekniken gör stor skillnad. För 6 år sen var mina ben helt förstörda medan jag idag inte har några större bekymmer med snabba åk på upp emot 1000 fallhöjdsmeter. Visst har jag lite bättre grundkondition idag men jag var lättare då och gjorde ungefär lika bra löptider. Min teknik har dock förbättrats enormt däremellan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Tillbaka
Topp